Jump to content

Vadonatúj Volkswagen Touareg

2018. 03. 23. 23:16

Könnyebb lett, hatékonyabb, ügyesebb, sőt, határozottabb, prémium kiállást kapott – de mégis belül hozott igazán nagy durranást a Volkswagen Touareg új generációja. Egy biztos: a harmadik generációs modell méltán viselheti a márka zászlóshajója címet.

Már-már fájdalmasan hosszúra nyújtott ízelítőhadjárat után a mai napon végre lehullott a lepel a Volkswagen Touareg új generációjáról, amely nem okoz csalódást – sőt, ha úgy tetszik, némileg kimozdul a márka visszafogott komfortzónájából is, egészen szorosan felzárkózva a prémium konkurensekhez.

Az MLB Evo platform legolcsóbb felhasználója (amelynek rokonságában az Audi Q7, a Porsche Cayenne és a Lamborghini Urus áll) az előző generációhoz képest is sokat nőtt. 4878 milliméteres teljes hosszához (+77 mm) 44 mm-es szélesség-gyarapodás tartozik (1984 mm), miközben a teljes modell elenyészően, 7 mm-rel lett alacsonyabb (1702 mm). Ennek hatására az utastér is növekedett, de az akár 697 literes csomagtartó is elképesztő 810 literes térfogatúra hízott. Mindez persze relatív, ugyanis a hátsó üléssor 160 mm-en tologatható (21 fokos skálán dönthető háttámlával), azt pedig egyelőre nem tudjuk, hogy milyen állásban adta meg az adatot a Volkswagen.

Bár nagyobb és formailag kétségtelenül látványosabb lett a modell, a gazdagabb felszereltség dacára is jelentősen csökkent a súlya. A 48 százalékban alumíniumból történő építkezésnek hála az elődnél hasonló motorizáltsággal 106 kilóval nyom kevesebbet a mérlegen a harmadik generáció – ez bizony nem csekély különbség.

A határozott kiállású modell teljesen LED-es fényszórókat kap, a feláras, adaptív mátrixlámpák pedig lámpatestenként 128 LED segítségével biztosítják a helyzetnek megfelelő tökéletes megvilágítást. Bár első ránézésre nem látszik, de az újdonság formaterve valójában az Arteon megoldásának továbbfejlesztett változata, így például a hátsó lámpákon és a fényszórókkal összenővő hűtőrácson is látható a párhuzam.

A varázslat azonban belül történik, ahol a márkánál soha nem látott minőséget és technológiai színvonalat köszönthetünk. Az opciós listán válogatva akár 12 colos digitális műszercsoportot és hatalmas, 15 colos központi kijelzőt is választhatunk – HD felbontással. Utóbbi olyan nagy, hogy miatta még a légbeömlőket is alacsonyabbra kellett beépíteni – cserébe viszont a funkciók nagy részét egyetlen képernyőn megjeleníti, feleslegessé téve a funkciógombokat és nyomkodás nélkül is átláthatóbbá varázsolva a rendszer történéseit.

(Forrás: autopult.hu)