Jump to content

Hazánkba is megérkezett a Lada Vesta Kombi és SW Cross

2018. 03. 23. 23:14

Az oroszok nem veszik félvállról az európai terjeszkedést, hiszen a modern megjelenéssel és extrákkal megáldott modellt kifejezetten úgy tervezték, hogy az öreg kontinens vevőinek igényeit is képes legyen megugrani – persze a maga kategóriájában. A gyáriak pedig igyekeznek még tovább fejlődni, amit a Vesta puttonyos és „telekjáró” változataival szeretne elérni. A két újdonság pedig a mai napon megnyílt, budapesti Automobil és Tuning Shown a magyar piac számára is bemutatkozott.

A Vesta már négyajtós kivitelben is jól mutatott, és bár a szépség szubjektív, mi úgy gondoljuk, hogy kombiként még jobban mutat az autó. A méretek egyébként semmit nem változtak: az autó hossza, szélessége is tengelytávja is maradt a régi, és a puttonyos verzió esetében a magasságot is csupán a tetősín toldja meg néhány milliméterrel. Sőt, az oroszok olyannyira szem előtt tartották a gyártási hatékonyságot, hogy a hátsó fényszórók és a lökhárító is egy az egyben megegyezik a szedánnal. A tervezők egyébként minden modern elemet bevetettek a Vesta Kombinál: a tető egészen sportosan ível lefelé, a C-oszlop kis fekete betétjének köszönhetően a tető is lebegő hatást kelt – véleményem szerint az X-dizájn jegyében meghúzott oldalsó ívek is jobban mutatnak a puttonyos változaton.

Az SW Cross verzió az autópiacon végig söprő crossover divathullámot kívánja meglovagolni, méghozzá igencsak ügyesen: a körben megtalálható műanyag elemek, a 2,5 centivel megnövelt hasmagasság (203 mm), az ezüstszínű betétek, az egyedi keréktárcsa és a vagány kipufogóvégek bizony megteszik a hatásukat, és nem csak mutatósabbá, de „terepre” is alkalmasabbá teszik a Vesta kombit – aminek 178 mm-es hasmagassága már alapból kiemelkedik az átlagból. A két újdonság egyébként megerősített első és hátsó futóművet, új rugóstagokat és lengéscsillapítókat, illetve a modell esetében először hátul is tárcsafékeket kapott – ráadásul magát a vázszerkezetet is megerősítették.

Az utastérben szintén nincs túl sok változás, de azért néhány ponton újítottak a mérnökök. Új, divatosabb műszercsoportot, immár háromállású első ülésfűtést, és a legmagasabb felszereltség esetén akár hátul is melegíthető üléseket is kaphatunk a Vesta új verzióihoz. A SW Cross esetében az ülések színes betétei is újdonságot jelentenek. A hátsó sorban tulajdonképpen nem sokkal kapunk többet, hiszen a tengelytáv nem változott – habár a fejtér nőtt valamit, de ezzel a szedán esetében sem volt gond. A csomagtér mérete is változatlanul 480 liter, azonban a padlóban lévő rekeszekkel és az oldalsó tárolókkal sokkal jobban variálható a hely, és persze tetőig pakolva még több cuccot tud elnyelni a puttonyos Vesta – a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően pedig akár 825 literesre is bővíthetjük a csomagteret.

A meghajtásról továbbra is az oroszok 1,6 literes szívó benzinese gondoskodik, ami 106 lóerőt és 148 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére, ám a korábbi Renault-féle ötsebességes manuális váltó helyett immár az AvtoVAZ saját fejlesztésű, ugyancsak ötgangos kézi váltója gondoskodik – de felárért szintén ötös robotizált automata váltót is kaphatunk. A megerősített alkatrészek miatti pártíz kilós gyarapodásnak köszönhetően egy hajszállal rosszabb menetteljesítményekkel kell számolnunk, és a fogyasztás is nőtt – a gyári adatok szerint nem is kevéssel, ugyanis 8 decivel többet kérnek többet papíron a puttonyos változatok, mint a szedán.

(Forrás: autopult.hu)