A csillagos márka először a frissített Mercedes-Maybach S-osztályban teszteli az új technológiát, ami elképesztő képességekkel rendelkezik. A megoldás lényege, hogy az első fényszórókba külön-külön több mint egymillió pixel megkülönböztetésére képes LED-es egységek kerülnek, melyeket a fedélzeti elektronika képes vezérelni. A lehetőségek tárháza így szinte végtelen, hiszen az autó egészen koncentráltan képes megvilágítani dolgokat, és ezzel együtt tulajdonképpen piktogramokat is tud vetíteni az útra.
Az első nagy előnye a rendszernek, hogy a már most is létező adaptív távolsági fényszórókat még magasabb szintre helyezi, hiszen szinte centire pontosan képes koncentrálni a fényt, ezzel elérve, hogy miközben egyáltalán nem vakítva el a szembejövőt vagy éppen az előttünk haladót, mégis minden mást nappali fényárba borít. Mindez kiegészül azzal, hogy táblákat érzékelve azokat külön képes megvilágítani, akárcsak az autó előtt feltűnő gyalogost vagy bármilyen más tárgyat. Ez azonban még csak a jéghegy csúcsa.
A másik elképesztő képessége az új technológiának az a piktogramok elénk varázslása, így például egy útszűkület esetében képes előre megjelölni, hogy hol kell majd elhaladnunk, csúszós utat érzékelve egy hópelyhet jelenít meg, átlépve a sebességet egy figyelmeztető piktogramot, a követési távolság esetében pedig szintén egy jelzést, és így tovább – a képeken mindent szépen példáznak. Mindemellett például a holttérfigyelővel is összedolgozik a rendszer, és kis nyíllal jelzi a fényszóró, hogy ne váltsunk sávot, mert érkeznek oldalról. Ezzel egyébként a head-up kijelzőhöz hasonló, de még látványosabb szerepet tölt be a Mercedes rendszere.
A németek hamarosan egy flottát is létrehoznak, aminek segítségével tesztelik és továbbfejlesztik a rendszert, de nem lepődnénk meg, ha hamarosan akár sorozatgyártásban is megjelenne a különleges technológia, hiszen ennek segítségével ismét világújdonságot ünnepelhetnének a csillagosok. Hamarosan ez is kiderül majd.