Jump to content

A legenda visszatér a pályára – bemutatkozik a McLaren Senna GTR tanulmány

2018. 03. 10. 20:43

A tavaly bemutatott Senna a McLaren valaha volt leggyorsabb utcai használatra is alkalmas autója, legalábbis ami a köridőket illeti, ez pedig jól látszik a tervezők „forma funkciót követ” filozófiáján is – a Senna közel sem a legszebb McLaren, de ezt bőven ellensúlyozzák képességei. Genfben látványos karbon ruhát is kapott az autó, de nem elégedtek meg ennyivel az angolok, ugyanis bemutatták az egyelőre még csak koncepció státuszban lévő, kizárólag versenypályán használható GTR változatot is.

A Sennát nem lehet tovább fokozni, legalábbis ami az utcai verziót illeti, de egy ilyen négykerekű esetében nem ritka, hogy a gyáriak elkészítenek egy kizárólag versenypályára szánt verziót, ahol mindent beleadhatnak a mérnökök – márkán belül ilyen például a P1 GTR, de a szintén Svájcban leleplezett Aston Martin Valkyrie AMR Pro vagy éppen a Ferrari FXX sorozata is jó példa. A McLarennél pedig nem vicceltek, és továbbra is ragaszkodva fent említett filozófiájukhoz, az utolsó tizedeket is kisajtolták az autóból.

Mindezt főként a versenypályás aerodinamikai elemekkel érték el, de az erőforrás is erősebb lesz, miközben a alapverzió 1198 kilogrammos súlya a GTR esetében is változatlan maradt. Nézzék csak meg azt az első légterelő elemet, vagy éppen a brutális hátsó diffúzort és szárnyat: a mérnökök nem vicceltek, és sutba dobva a megjelenést, a lehető legtöbbet hozták ki az autóból, ami az alap Senna 800 kilogrammos leszorító erejével szemben a GTR-nél már 1 tonnát jelent. Mindehhez persze teljesen áthangolt futómű és slick gumiabroncsok is járnak.

Ennek köszönhetően a McLaren ígérete szerint a Senna GTR a Forma-1-es autójukat leszámítva a leggyorsabb négykerekű lesz versenypályán, ami a márka logóját viseli. Ehhez egyébként az alapból 800 tagú ménest és 800 Nm-es csúcsnyomatékot mozgósító négyliteres, duplaturbós V8-ast is megpiszkálják az angolok, és bár végleges adat még nincs, a sajtóanyagban azt ígérik, hogy minimum 825 lóerőt hoznak ki belőle – bár ez nem tűnik soknak, a tized és századmásodpercekért folytatott harcban bizony jól jöhet.

A Genfben bemutatott példány egyelőre még tanulmány státuszban volt, így nem a végleges, de minden bizonnyal nagyon közel áll hozzá. A McLaren 75 darabot készít majd el a GTR-ből az 500 normál Senna mellett, de ne legyenek kétségeink, ha most azonnal rohannánk készpénzzel, valószínűleg már akkor is késő lenne.

(Forrás: autopult.hu)