Az Auris természetesen a japánok legfrissebb, és egyben végre valamivel bevállalósabb formanyelvét kapta meg, aminek köszönhetően kifejezetten dinamikus képet fest. Elöl a hatalmas hűtőrács és az óriási, érdekes formájú – természetesen akár teljesen LED-es – fényszórók vonzzák magukra a figyelmet, míg hátul a látványosan hajlított lemezek és az ugyancsak izgalmas fényszórók csábítják az érdeklődőket. Mindezt a kéttónusú fényezés, a szélesen terpesztő kerékjárati ívek és a látványos keréktárcsák fokozzák tovább.
Az újdonság a Toyota TNGA platformjára épül, aminek köszönhetően könnyebb és merevebb lett elődjénél. Teljes hosszában négy centiméterrel lett hosszabb az új Auris (4315 mm), és ugyanennyivel növekedett tengelytáv is (2640 mm) – míg az első túlnyúlás két centivel rövidebb, a hátsó ugyanennyivel hosszabb lett. A magasság 2,5 centivel csökkent (1435 mm), a szélesség pedig 3 centivel nőtt (1790 mm), így nem csak a formák, de maga a kiállás is dinamikusabb lett – ráadásul a tömegközéppont is lejjebb került, ami a multilink hátsó felfüggesztéssel együtt élvezetesebb vezethetőséget ígér.