A Vision vonalat még 2014-ben kezdte meg a cseh-német gyártó a jelenleg futó Superbet előrevetítő Vision C-vel, majd később jött a Kodiaq formáiról árulkodó Vision S, és az egyelőre sorozatgyártásba még nem került, de a Kodiaq alapjaira épülő terepkupét bemutató Vision E. Most pedig végre megérkezett a Vision X, mely a Škoda valószínűleg jövőre bemutatkozó kis crossoverét mutatja meg nekünk.
Noha természetesen sokat finomítanak majd a koncepción, a kettős fényszórómegoldás biztosan marad, és az alapformák is nagyon hasonlóak lehetnek – ugyanakkor a keret nélküli ajtóktól, az üvegszerű első hűtőrácstól vagy éppen a rejtett kilincsektől szinte biztosan el kell majd búcsúznunk. Az utastér egyelőre nem igazán tud kiindulópontként szolgálni, hiszen akárcsak a többi Vision tanulmány, belül az X is igazi futurisztikus megoldásokat kapott, de sorozatgyártásban valószínűleg a többi Škoda modelltől megszokott kezelőszerveket és elrendezést kapjuk majd.
Azonban még ennél is érdekesebb lehet az, amit a lemezek alatt találunk, ugyanis a Vision X-be mondhatni egy duplahibrid egység került. Az alapot adó 1,5 literes G-TEC erőforrás ugyanis nem csak benzinnel, hanem CNG-vel is képes működni, ugyanakkor a hátsó tengelyre egy elektromotor is került, ami megfelelő körülmények között akár 2 kilométeren át is tudja egymaga hajtani az autót. A belső égésű motor teljesítménye egyébként 130 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 200 Nm – az elektromotornak a nyomatékát árulták el a gyáriak, ami 70 Nm. Mindezzel 9,3 másodperces 0-100-as sprintre képes az autó, és 200 km/h-ig tud gyorsulni.
Ennél azonban fontosabb lehet, hogy a teljes hatótáv 650 kilométer lehet, és mindössze 89 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként a Vision X. Az autó méretei valószínűleg nem változnak már sokat a sorozatgyártásig: a tanulmány 4255 mm hosszú, 1807 mm széles és 1537 mm maga, míg tengelytávolsága 2645 mm-re adódik – utóbbi egyébként közel 8 centivel meghaladja a Seat Arona értékét, és könnyen lehet, hogy a Škoda saját kis crossovere valóban méretesebb lesz majd a márkatársénál. A csomagtér 380 liter, ami már önmagában sem rossz, de sorozatgyártásra biztosan nőni fog, köszönhetően az egyszerűbb hajtásláncoknak, ahol nem foglalnak majd helyet például a CNG tartályok.