Range Rover néven már eddig is elérhető volt kupé változat, hiszen az Evoque már bemutatkozás óta elérhető háromajtós változatban. Ez azonban ne tévesszen meg senkit, ugyanis a Range Rover SV Coupe névre hallgató újdonság a modellcsalád legnagyobb tagjának alapjain született meg. Ennek megfelelően a főbb elemek is a Range Roverről érkeznek, mint például a fényszórók vagy éppen a főbb formák, de természetesen rengeteg egyedi elem is megtalálható az autón.
Ilyen például az új hűtőrács és lökhárítók, de az oldalsó légbeömlő-szerű függőleges elem is más formát kapott. Az olyan jellegzetes Range Rover elemek, mint például a fekete oszlopok miatti lebegő hatású tető, illetve az egyenes övvonal, természetesen visszaköszönnek az SV Coupén is. A tervezők olyan finom részletekre is odafigyeltek, mint keret nélküli ablakok, de az újdonság lesz az első Range Rover, ami gyárilag kérhető lesz 23 colos keréktárcsákkal. A 144 fénydiódával dolgozó, pixel-lézer LED fényszórókról sem szabad megfeledkezni – a tompított fény LED-ekkel, a távolsági pedig lézeres technológiával működik.
Igazi Range Roverhez méltón a terepképességek is fontosak: maradt a 90 centis gázlómélység, de a 3,5 tonnás vontatási kapacitás is figyelemre méltó – bár a hasmagasság 8 mm-rel alacsonyabb lett. A motortérben egyébként a Range Rover paletta legerősebb erőforrása található. Az ötliteres V8-as 565 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére, természetesen nyolcsebességes automata váltón és összkerékhajtáson keresztül. A hatalmas méreteknek és a tömegnek hála persze ne várjunk sportautós menetteljesítményeket, de az 5,3 másodperces 0-100-as sprint azért így is bőven elegendő mindenre, akárcsak a 265 km/h-s végsebesség.