Jump to content

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

2018. 03. 08. 21:46

Az Aston Martin azt ígéri, hogy a Valkyrie lesz a valaha volt leggyorsabb utcán is használható négykerekű. Az angolok azonban nem elégedtek meg ennyivel, és a Genfi Autószalonon bemutatták a már korábban beígért AMR Pro verziót, amelyet kifejezetten versenypályás használatra fejlesztettek ki, és elmondásuk szerint képes az LMP1-es, azaz Le Mans-i 24 órás verseny királykategóriájába tartozó versenyautókkal felvenni a kesztyűt.

Azt hiszem mondanom sem kell, hogy ez szinte lehetetlennek tűnik egy olyan négykerekűtől, melynek alapját egy utcai használatra is alkalmas modell adja – még akkor is, ha nyilván már a kezdetektől igazi szuperautónak készült a típus. Az Aston Martin célja már a kezdetektől az volt, hogy a súly alacsonyan tartásával érjék el az elképesztő menettulajdonságokat, de közben természetesen a 6,5 literes szívó V12-es erőforrás és a hibrid rendszer párosa több mint 1100 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére – a kg/lóerő arány így legrosszabb esetben is pont egyre adódik.

Az AMR Pro változat természetesen még ennél is impozánsabb adatokat tud felmutatni. A súlycsökkentésnek köszönhetően – amit például versenyülésekkel, további karbon elemekkel, polikarbonát szélvédőkkel és könnyebb kipufogórendszerrel értek el – sikerült megvalósítani a korábbi élt, mely szerint 1 tonnában kell maximálni a tömeget. Mindezek mellett még az erőforrásból is sikerült kicsiholni a maradék erőt, így bár pontos számot nem mondtak, a tömeg/teljesítmény arány az AMR Pro esetében valahová 0,8 és 0,9 közé esik, ami mondanunk sem kell, már-már ijesztő.

A továbbfejlesztett aerodinamikai elemeknek hála a leszorítóerő is még tovább növekedett, és bár saját bevallásuk szerint a Valkyrie esetében sosem volt cél a rekordokat döntögető végsebesség, az AMR Pro így is képes elérni a 360 km/h-t – ez pedig ilyen aerodinamikai képességek mellett több mint kivételes. A gyáriak szerint akár 3 G-s oldalgyorsulás sem lehetetlen az autó számára, ami szintén kiemelkedő, hiszen egy hasonló négykerekű – amelyik utcai használatra készült autóból lett átalakítva – sem képes ezt elérni. Persze azért érdemes helyén kezelni a dolgokat, hiszen egy Forma-1-es autóban ugyanez az érték akár 6,5 G is lehet.

A különleges változatból mindössze 25 darab készül majd el, de a pontos adatok – akárcsak az utcai Valkyrie esetében – még váratnak magukra. Mindenesetre a Genfbe látogatók élőben is megcsodálhatják az angolok csodafegyverét, ami a legkomolyabb versenyautók babérjaira igyekszik törni.

(Forrás: autopult.hu)