A jövőt egyértelműen az elektromotorok jelentik, és az előrejelzéseket látva nem csodálkoznánk, hogyha 10 év múlva már jó pár márka esetében több lenne a villanymotorral szerelt autó a kínálatban, mint a benzines – a dízelektől pedig addigra minden bizonnyal már teljesen elbúcsúzunk. Ezt alapul véve pedig nem meglepő fordulat, hogy a Volvo úgy döntött, nem fejleszt több új belső égésű erőforrást. Ez persze nem jelenti azt, hogy a meglévő egységeket nem finomítgatják majd tovább a gyáriak, de teljesen új motorokkal már nem fogunk találkozni a kínálatukban – ehhez azért az is hozzátartozik, hogy a jelenlegi négyhengeresek nemrég mutatkoztak be, a Volvo első háromhengerese pedig még csak most kerül majd gyártásba.
A vezető egyéb újdonságokról is beszámolt: a svédek új platformja – az SPA következő generációja – 2021-ben mutatkozik majd be, és továbbra is a biztonságot tartja majd szem előtt. Természetesen az új alapok még könnyebbek lesznek majd, miközben merevségüket továbbra is megőrzik. Arról is esett szó, hogy bár a Volvo sem kerülheti el azt a fajta átalakulást, ami a legtöbb márkát érinti – ezalatt az SUV-k hatalomátvételét értjük – a kombikról biztosan nem mondanak le. Igazán izgalmas modelleket azonban nem várhatunk a Volvótól, ugyanakkor nem kell szomorkodni, hiszen pontosan ezért hozták létre a svédek a Polestart, aminek kínálatában különlegesebb típusokkal is találkozhatunk majd.
Az tehát már biztos, hogy a Volvo nem fektet több pénzt a belső égésű források kifejlesztésébe – leszámítva persze a jelenlegi egységek reszelgetését –, de egyelőre még messze van, mire teljesen eltűnnek ezek a szerkezetek a kínálatból. Először valószínűleg a konnektoros hibridek veszik majd át a stafétát, és csak ezek után kerülhetnek fölénybe a teljesen elektromos modellek, de erre még valószínűleg legalább 10 évet várnunk kell.