Jump to content

485 lóerővel érkezhet a konnektoros hibrid Porsche 911

2018. 01. 30. 14:44

Zöld rendszám egy Porsche 911-en? A jelek szerint az ikonikus sportautó következő generációjára ez is megtörténik: a zuffenhauseni márka elektromos segítséget nyújt a boxerhatos turbómotornak. Mi lesz ebből?

Valószínűleg jó dolog, a Porsche ugyanis az elmúlt két évtizedben magabiztosan tette le az asztalra az ászokat – eddig bármit csináltak, minden jól sült el. Így például a hibrid Porsche 911 gondolatától sem kell idegenkedni, főleg mert az utat már kiválóan kijárta neki például a szintén konnektoros 918 Spyder. Hamarosan azonban itt az új 911 generáció, amely az eddigi 991-ről 992-es gyári belső kódra vált, és ha nem is az elején, de 2022 körül megérkezik hozzá a konnektoros hajtáslánc is.

Addig még jó pár év van, az elektromos technológia pedig rohamosan fejlődik, így az elektromotor és legfőképp az akkuk nem jelentenek majd sokmázsás megterhelést, igaz, azért 50-150 kilós pluszra legalább számíthatunk. A háromliteres boxerhatos turbómotor munkáját 94 lóerős elektromotor segíti majd legfeljebb 310 Nm nyomatékkal. A két erőforrás közös játéka kb. 485 lóerőt és 761 Nm nyomatékot teremt majd, miközben a 10,8 kWh-s akkucsomag 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.

A 0-100 meglesz nagyjából 3,5 másodperc alatt és a 300 km/h feletti végsebesség is garantálható. A 992-es 911 Turbo a premierjekor 620 lóerővel nyit, majd a 2022-es modellfrissítéskor ez akár 650-re is gyarapodhat – képzeljük el ehhez az elektromos segítséget. A GT3 a pletykák szerint ugyancsak elbúcsúzik a szívómotortól, helyette 3,8 literes lesz a feltöltött egység, amely úgy 550 lóerőt szabadít fel, az elődnél sokkal kövérebb nyomatéközön mellett. Jó hír, hogy a kézi váltót most már biztosan nem merik kivenni a kínálatból.

A lóerőviharon pedig nem illik meglepődni, hiszen már a mezei 911 Carrera is 400 lóerővel áll majd rajhoz az új generáció premierjénél, amiből 20 lóerőt (és 70 Nm nyomatékot) az enyhe hibrid státusz 48V-os rendszerű elektromotorja hoz. Mindezt átdolgozott nyolcfokozatú duplakuplungos automata is továbbíthatja a hátsó- és összkerékhajtás felé.

(Forrás: autopult.hu)