A sorozatgyártású SUV crossover modell egy tankolással akár 800 kilométert is megtehet, köszönhetően az eddiginél 30 százalékkal sűrűbb tárolásnak. A részben önvezető technológiával felszerelt modell hajtásáról az elődnél 20 százalékkal erősebb elektromotor gondoskodik (a hidrogén hasznosításánál ugyanis elektromos áram és víz keletkezik), összesen 160 lóerős csúcsteljesítményt felmutatva. A maximális nyomaték itt is jóformán alapjárattól elérhető 395 Nm. Ezzel a 0-100-as sprint megvan nagyjából 9,8 másodperc alatt.Az egyedi platformra felépülő modell egyelőre technológiai zászlóshajóként szolgál, ennek megfelelően pedig a forgalmazása is szűk körben kezdődik, de 2025-re költségek terén is abszolút versenyképes hidrogénes modellt ígér a Hyundai azokon a piacokon, ahol nem marad el az infrastruktúra kiépítése.
A hidrogénes motor az elektromos modellek tulajdonságait egyesíti a benzines modellek tankolási idejével (ami kb. 5 perc környékén alakul). A Nexo méreteit tekintve kissé csalóka: arányos teste elsőre kisebb méretű kompakt crossovert ígér, valójában azonban nem csak az előd ix35-nél, de a Tucsonnál is nagyobb: 4671 mm hosszú, 1859 mm széles és 1630 mm magas, ami különösen tágas belső teret és nagy csomagtartót eredményez.