Kezdjük a hideg zuhannyal: a Veloster új generációja is távol marad az európai piactól, ahol elődje nem tudott jelentős sikereket felmutatni. Amerikában azonban népszerűnek mondható a típus, és mivel ott nincs i30 N, ezért a Veloster N adja majd a márka sportos zászlóshajóját. A 2+1 ajtós különleges kialakítás maradt; lássuk, mi változott az új generáció esetében!
Először is a formák. Részleteit és összhatását tekintve kevésbé radikális az új Veloster (vagy a szemünk szokott hozzá), viszont a letisztult összkép mellett nagyobb légbeömlők, erőteljes domborítások és komolyabb kiállás járul hozzá a drágább, magabiztosabb megjelenéshez. Belül hasonló a változás, de az érett, fekete belső mellett azért kérhetünk világos, vörös betétes megoldást is, amely sokat dob a modellen.
A tengerentúlon kétliteres szívó motorral indít a Veloster palettája, lesz kézi váltó és duplakuplungos automata is, a lényeg azonban az N csúcsmodell bemutatása, amely erős rokonságot mutat a nálunk is elérhető i30 N-hez. A hasonló kezelést viselő modell 18 és 19 colos kerekekkel lesz elérhető – utóbbit rendelve egyedileg a modellhez fejlesztett Pirelli P Zero abroncsokkal. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 275 lóerőt állít hadirendbe, hozzá pedig hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A teljesítmény leadásában elektromosan szimulált differenciálzár játszik közre – és a lóerők ezúttal is az első kerekeket terhelik.