2017-ben összesen 101.312 autót gyártott le a Tesla, amely 33 százalékos növekményt jelent a korábbi esztendőhöz képest. Ez jelentősen elmarad a korábbi tervektől, viszont a késést egy ilyen innovatív gyártó esetében a legtöbben megbocsátják – a márkavezető Elon Musk egyébként is az ipar legnagyobb hitegetője. A Model 3 gyártása még nem igazán indult be, ez okozza a késést, de ettől függetlenül a tavalyi év utolsó negyedévében így is 9 százalékkal több autót adott el a márka.
Nem csak a Tesla ünnepelhetett, 2017-ben ugyanis a BMW is százezernél több konnektoros modellt értékesített. Ez is némileg rávilágít arra, hogy a Tesla bizony hírneve ellenére is valójában kicsi márka. A német prémium trió összesen többmilliós számairól ne is beszéljünk, de például a Volvo is rekord éven van túl a maga 571 ezer feletti értékesítésével.
Hogy miért fontos ez? Több autó több visszajelzést, így több tapasztalatot is jelent egyben, az egyes funkciók működését, a kényes pontok javítását így gyorsabban elvégezhetik – ez pedig egy olyan terület, ahol a Teslának a hírek szerint szüksége is van a fejlődésre. Nem véletlen tehát, hogy a Tesla egyelőre csak tervezi, nem pedig végzi a globális lerohanást: saját növekedése gyűrné maga alá a tapasztalatot annál lassabban felépítő vállalatot.