Természetesen a gyáriak még nem egy katalógusfotó minőségű képpel hangolják a rajongókat 2018-ra, hanem egy alaposan elmaszkírozott Focus szerepel rajta, azonban jó néhány tény már ez alapján is megállapíthatunk. A negyedik generációba lépő alsó-középkategóriás modell csomagolása, azaz a vibráló matricázás is igyekszik sejtetni, hogy a gyáriak valami egészen új, pezsgő, izgága, izgalmas végeredményt szerettek volna elérni.
Ennek ellenére azonban dizájn tekintetében túl sok előrelépést nem láthatunk az elmaskírozott, de végleges prototípuson, jellemzően a most is megszokott, prominens hűtőmaszk dominál, amit az új Mondeo és Fiesta esetében látott formai jegyek egészítenek ki. Ami azonban a látványnál fontosabb, hogy tengelytávban nyúlik az új modell, ami - végre - tágasabb és praktikusabb belső teret eredményezhet. A dizájnon pedig a légellenállást igyekeznek javítani a Ford szakembere, ami a Fiesta esetében sikerült is.
A Ford egyébként a kisautójához hasonlóan az új Focus esetében is határozottan elkülönülő irányvonalakat szeretne előtérbe hozni, így nem marad el a prémium Vignale kiadás, a sportos ST-Line modell és az újszerű Active verzió sem. Utóbbi természetesen a manapság divatos crossoverek hangulatát próbálja a Focusra átültetni, amelyhez egyébként összkerékhajtás is tárul majd az RS-ből származó technikának köszönhetően.
Ugyancsak fontos pont, hogy az újdonság megkapja a márka legfrissebb SYNC3 multimédiás rendszerét, amely immáron a légbeömlők felett tornyosuló érintőképernyőn lesz vezérelhető. Mindeközben anyagok tekintetében jobb minőséget is ígér a gyártó, ami fontos pont lehet az ugyancsak egyre erősebb konkurensekkel vívott csatában.
Motorok tekintetében túl nagy újdonságra nem kell számítanunk: az alapot az 1.0 EcoBoost adja, fentebb pedig az 1.5 EcoBoost választható, immáron 3 hengerrel. Dízelfonton ugyancsak 1,5 literes lökettérfogatú TDCI és az elmaradhatatlan kétliteres egészíti ki a palettát. A kézi váltók mellett a majdani vevők duplakuplungos automatát is bepipálhatnak.
Az új Focus nem meglepő módon márciusban a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, az európi értékesítés pediglen a 2018-as esztendő későbbi szakaszában indul be.