Az Audi azt követően hozta létre a munkacsoportot, hogy a Volkswagen-konszern beismerte: közel 11 millió dízeles autót úgy adtak el, hogy a márka illegális szoftverrel látta el azokat. A cél ezzel az volt, hogy elrejtsék a tényleges, magas nitrogénoxid-kibocsátási adatokat.
Rupert Stadler úgy hiszi, a gyártó nagyjából kijutott a dízelkrízisből. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a legtöbb dízelmotort már kijavították.
2018 első felévének végéig minden motor és erőátviteli kombináció átvizsgálásra kerül, hangsúlyozta a vezérigazgató.
– Jelenleg az átvizsgálási munka 80 százaléka kész van, így a válságüzemmódból szépen lassan visszatérünk a hagyományos működéshez.
Jelenleg a vállalat az alternatív meghajtásra (is) fókuszál. 2025-re azt tervezi, hogy több mint húsz, részben vagy teljesen elektromos jármű lesz termékpalettán. A négykarikások azt szeretnék, hogy ezek eladásai az összes értékesítés harmadát kitegyék. A húsz gép közül legalább tíz tisztán elektromos lesz.
Az Audi első újgenerációs elektromos autója az e-tron SUV lesz, amit 2018 augusztusában a brüsszeli Audi csúcson fognak bemutatni.
A VW-leány testvérével, a Porschével működik együtt az elektromobilitás terén. A két márka első közös munkája, egy prémium elektromos platform már elérhető Ingolstadtban, az Audi székhelyén. Mindkét márka fejlesztési mérnökei itt tervezik az új modelleket.
Stadler szerint a villamosított modellekre égető szükség van az Audi flottájában, hogy az egyre szigorodó európai emissziós szabályozásoknak megfelelhessenek. 2020-ban ráadásul még szigorúbb határérték lép életbe - aki ennek nem felel meg, súlyos bírságokra készülhet.
– Egy egyszerű számolással rájöhetünk, hogy a leendő határértékek átlépése kilométerenként 11 gramm szén-dioxiddal csak Európában egymilliárd euróba kerülne évente. Így mindjárt könnyebben megérthető: a szabályok be nem tartása nem opció számunkra, zárta gondolatait Stadler.