Újabb rossz hír érkezett a hagyományos autókereskedési modellben érdekeltek számára, hiszen két világcég, a Ford és az Alibaba az internetes járműértékesítést célzó együttműködésről írt alá megállapodást.
A kínai kereskedőóriás digitális marketingre fókuszáló Alimama és operációs rendszereket fejlesztő AliOS leányai hároméves együttműködést indítanak a Forddal, ami arra utal, hogy nem egyszerű pilotprojektről, hanem hosszabb távú stratégiai munkáról van szó. Az elsődleges cél a fogyasztók elérését lehetővé tévő új módszerek megalkotása, illetve a digitális csatornák nyújtotta autóipari kiskereskedelmi lehetőségek megismerése és kiaknázása, derül ki az Alibaba közleményéből.
Nem csoda, hogy a Ford igyekszik minden új lehetőséget megragadni eladásainak növelése érdekében a világ legnagyobb autópiacán, hiszen az elmúlt hónapokban csökkentek kínai értékesítései. Az amerikai gyártó egyelőre nehezen alkalmazkodik a (helyi viszonylatban) kisebb kínai városokban jelentkező, belépőkategóriás modellek iránt megugrott kereslethez, írja az autonews.com.
Bár a hagyományostól merőben eltérő értékesítési modell vizsgálatával és tesztelésével már számos autógyártó próbálkozott, az internetes autókereskedés esetében szinte még semmilyen áttörésről nem lehet beszélni. Kína ezen a téren is jó helyszín lehet a kísérletezéshez, hiszen a BMW China első embere szerint digitalizáció, illetve a hozzá kapcsolódó fogyasztói szokások terén az ország tíz évvel Európa előtt jár.