Jump to content

Világújdonsággal mutatkozott be a vadonatúj Infiniti QX50

2017. 11. 29. 21:13

Az Infiniti még évekkel ezelőtt kezdte meg a nagy megújulását a Q50-nel, de azóta már megjelent a Q30, a QX30 és a Q60, illetve frissült a Q70 is – az új nómenklatúráról nem is beszélve. A nagyobb SUV-k eddig tehát kissé háttérbe szorultak, de ennek vége, ugyanis a japánok bemutatták a vadonatúj, világújdonságnak számító erőforrással érkező QX50-et, amely a hobbiterepes paletta közepét foglalja majd el, és olyan ellenlábasokkal megy szembe, mint az Audi Q5, a BMW X3 vagy éppen a Mercedes-Benz GLC.

Formák tekintetében nincs túl nagy meglepetés, hiszen egyrészt a márka nemrég bevezetett, látványos formanyelvét láthatjuk viszont az autón, másrészt pedig a gyáriak ezúttal is tartották magukat jó szokásukhoz, és sokat merítettek a korábbi QX Sport tanulmányból. Az összkép így kifejezetten kellemes, egyszerre sportos és elegáns, noha az Infiniti terepesekre korábban jellemző, szinte aránytalanul hosszúra nyújtott motorháztető ezúttal elmaradt – ez persze nem feltétlenül baj.

A korábban EX, de azóta már QX50 néven ismert modell utódjaként a külső méretek nem sokat változtak: 4693 mm hosszú és 1679 mm magas az autó. A hasmagasság 21,84 centiméter, a teljesen új, sokkal merevebb platformnak köszönhetően pedig sokkal jobb lett a belső helykihasználás. Nem csak a hátul ülőknek, hanem a csomagoknak is jóval több tér jut minden tekintetben. Ha már az utastérnél tartunk: az alapformákat a Q50-től örökölte az újdonság, így a középkonzolon két érintőképernyő biztosítja, hogy minden funkciót elérjünk – de a klíma például külön gombokat is kapott.

A képek alapján a minőséggel nem lesz gond – legalábbis a legjobban felszerelt példányok esetében –, ugyanis minden bőrrel és Alcantarával van bevarrva, ráadásul a különböző felületek közötti váltást is látványosan sikerült megoldaniuk a tervezőknek, de természetesen különböző matériákból készült betétek is helyet kaptak, amik a műszerfalon és az ajtóbetéteken is végigfutnak. Modern extrákból sem lesz hiány: a QX50 megkapta az új Nissan Leaf-ben bemutatkozott, fejlett ProPilot önvezető rendszert, ami képes a közbeavatkozásunk nélkül elvezetni az autót – de csak autópályán, sávváltás nélkül.

Ezek mellett természetesen rengeteg kényelmi és vezetéstámogató opció is megtalálható lesz az autóban, így például prémium Bose hangrendszer és gyakorlatilag minden ismert asszisztens is, kezdve a holttérfigyelőtől, a 360 fokos kamerán keresztül egészen a táblafelismerőig, és még sorolhatnánk. A praktikumot is szem előtt tartották a japánok, így az ajtózsebekben például egy 1,5 literes palack vagy egy kisebb laptop is elfér, de máshol is találunk tárolórekeszeket.

(Forrás: autopult.hu)