Jump to content

Az optimális kombi

2017. 11. 25. 19:54

Ha autót keresünk, nagyon sokszor mérlegelni kell, hogy milyen felszereltségi szintet is szeretnénk kérni az óhajtott típusból. A prospektusok és az internet is tele van a „fullos” felszereltségű, minden földi jóval telepakolt modellekkel. Viszont, amikor a pénztárcánk a barátunk, előfordulhat, hogy inkább egy olcsóbb megoldásban kell gondolkodnunk. Mi lenne viszont, ha az olcsóbb megoldás is tartalmazna mindent, amit alapvetően keresünk egy autóban?

2016-os frissítéssel a Renault a Megane-t is elindította azon az úton, amin a Talisman és a Scenic már van. Meg kell hagyni, a franciák még mindig nagyon tudnak stílusosan tervezni.

Látványos és tekintetet vonzó a külső formavilág

Az autó külseje nagyon egyedi és kiemelkedik konkurenciái közül. Az első fényszórók lekanyarodó C-alakú íve, a hűtőrácson hangsúlyos, de mégis stílusos embléma, valamint a motorháztető finom vonalai hűen tükrözik az igazi francia stílusosságot. Az autó oldalán nagyon szépen játszottak a homorításokkal, a finom élekkel, az ajtók alján pedig a homorítás szépen megtöri az alapvetően hosszú és nagy felületet. Hátul pedig az egyedi led-csík, amely szinte teljes szélességben fut végig a csomagtérajtón, így még sötétben is irigykedve nyugtázza mindenki, ha az autó mögött megy, hogy igen, az ott egy Megane.

De milyen amikor beleülünk?

Az ajtót kinyitva egy nagyon igényes és kidolgozott ülést láthatunk, és beleülve sem csalódunk, kellemesen tart és akár hosszú távon sem fárasztó benne ülni. A középkonzol (pakolhatóság, pohártartó, USB). A kormány kézbe illik, jó fogású. A multimédia részlegen pedig, mivel ez nem a csúcsmodell, csak sima TFT képernyőt látunk. Persze van Bluetooth és USB is, és akár iPodot is rácsatlakoztathatunk zenelejátszóként, valamint a telefonunkat is kihangosítja. Talán a gombok vannak egy picit máshogy elhelyezve, mint ahol alapvetően keresnénk őket, mondjuk a számváltó és a menüben lépkedő gombokat én máshol kerestem. Az előttünk található műszerfal órája is egy klasszikus, bár a mutatójáról nekem valamiért a Maybach lebegőmutatója ugrott be. A helykínálat is kifejezetten jónak mondható, én 180 centi magas vagyok, totál kényelmesen elfértem benne, mögöttem is volt hely jócskán.

Az autóban egy 110 lóerős, 1.5 DCi motor volt, amely a maga 260 Nm-es nyomatékával könnyen mozgatta a meglehetősen nagy kasztnit is. Bár száguldozni nyilván nem ez a konstrukció a legtutibb, mégis kellemesen rugalmas volt akár városban, akár autópályán, valamint a fogyasztása a Start-Stop rendszernek köszönhetően, a javarészt városi használat mellett is 5,3 liter volt, melyet finomabb lábú vezetők tovább is csökkenthetnek.

(Forrás: noizz.hu)