Ez a szám főként annak fényében figyelemreméltó, hogy a ma forgalomban levő városi villanyautóknál (pl. Nissan Leaf, Fiat 500e, Ford Focus Electric, VW e-Golf stb.) a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez körülbelül 30 percre van szükség.
A Honda idén ősszel a Frankfurti Autószalonon (az Urban EV debütálása után) jelentette be, hogy 2019-ig elindítja az első saját gyártású villanyautójának forgalmazását, az igazi nagy durranást ugyanakkor az 5 év múlva várható valódi villámtöltés jelenti majd.
A japán gyártó szerint a valódi gyorstöltés kulcsa a megfelelő akkumulátortípus kiválasztása lesz, ami nem csupán gyorsan lesz tölthető, nagyobb kapacitásával a maiaknál nagyobb hatótávot fog adni. Emellett nem elhanyagolható az sem, hogy a jelenlegi villámtöltőkkel ez a töltési sebesség nem volna megvalósítható, így a céljuk eléréséhez a töltőhálózat fejlesztésére is szükség lehet a jövőben.