Biztonsági autóként az új BMW M5 nem csak egy egyedi külsőt és fényhidakat kapott, ugyanis felvonultatja az M Performance részleg összes tartozékát is, ami elérhető a villámgyors szedánhoz. Mindez annyit tesz, hogy az egyébként is igencsak agresszív M5 olyan kiegészítőkkel gyarapodott, mint például a rengeteg karbont magukban foglaló lökhárítók és küszöbök vagy éppen a szintén szénszálas anyagból készült „vesék”, tükörborítások, diffúzorbetétek, a titán kipufogóg borításai és a tető – ezek ráadásul mind elérhetőek a vásárlók számára is.
Természetesen az utastérben is kiemelt szerepe van a karbonnak, ami az amúgy fekete betétek helyét vette át. Mivel a biztonsági autótól fokozott tempót várnak el a versenyeken, így igazi kagylóülések kerültek az autóba – amik egyébként az M4 GTS-ből érkeztek –, míg a középkonzol alatti tárolórekeszek helyét a fényhidak kezelőszervei vették át.
A villogó elemek mellett azért kapott még néhány egyedi megoldást a Safety Car változat, mint például a fekete-arany keréktárcsák és a motorháztetőn található fekete reteszek, amiket szintén a versenyautók ihlettek – akárcsak az M8 GTE-ről származó matricázás.
A 4,4 literes, duplaturbós V8-as teljesítménye nem változott, így továbbra is 600 tagú ménes feszül a motortérben, a nyomatékcsúcs pedig 750 Nm – ezeknek köszönhetően pedig 3,4 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra az autó, a végsebessége pedig az opcionális M Driver’s csomaggal 305 km/h.
A 2018-as szezonban már minden MotoGP versenyen az újdonság szerepel majd, de már idén, a november 10-12 között Valenciában megrendezendő szezonfinálén is láthatjuk majd akcióban az M5 Safety Car-t.