Jump to content

Új Audi A7 Sportback

2017. 10. 21. 10:22

Az A7 kétségtelenül az Audi palettájának egyik legizgalmasabb tagja, amióta bemutatták 2010-ben. Az első generáció ideje azonban lejárt, és tudták ezt a gyáriak is, így éppen időben mutatták be a vadonatúj, második verziót, amely az A8 után a második négykarikás, ami a gyáriak legfrissebb megoldásait használja. Ezzel egyébként az A7 közelebb lépett a zászlóshajóhoz pozicionálás tekintetében is.

Meg kell követnem magam, ugyanis a korábban kiszivárgott modellautókat látva azt mondtam, hogy szinte egy az egyben az A8-as orrát örökli majd az autó, azonban az A7 jóval dinamikusabb, agresszívabb képet fest szemből, még ha valóban nagyon hasonlóak is a formák. Az újdonság éppen annyival lett élesebb és laposabb, hogy rögtön feltűnjön a különbség, és az akár lézeres fényszórók grafikája sem egyezik teljesen – az A8 célja az, hogy tekintélyt parancsoljon, míg az A7 inkább az izgalmakra koncentrál.

Mondanom sem kell, ez hátrafelé haladva is igaz, hiszen a kupésan lejtő tetőív és a lapos hátsó is a sportos összképet erősíti. Hátul szintén van közös pont, méghozzá az autó teljes szélességében végighúzódó, lámpatest képében, ám az A8 szögegyenes megoldásával ellentétben az A7 13 különálló LED csíkot tartalmazó fényszórója kapott egy ívet, amivel szintén mozgalmasabbnak hat az autó. Az új generáció egyébként 4969 mm hosszú, 1908 mm széles és 1422 mm magas lett, míg tengelytávja 2926 mm-re nyúlik. Ezeknek az arányoknak, és a hatalmas első hűtőrácsnak köszönhetően az autó csak úgy falja az utat, ehhez pedig az akár 21 colos keréktárcsák is hozzájárulnak.

Az utastérben is az A8 megoldásai köszönnek vissza, de belül is jó érzékkel húzták élesebbre a formákat, hogy inkább a sportos hangulat felé billenjen a mérleg nyelve, miközben azért a letisztult elegancia is jelen van. A kettős érintőképernyős megoldás mellett természetesen a műszerfal is teljesen digitális, míg minden a legfinomabb anyagokkal van borítva, és a gyáriak szerint a helykínálat is fejlődött minden tekintetben.

Modern technológiákból természetesen nincs hiány, hiszen egészen pontosan 39 féle asszisztens érhető el az új A7-hez, amelyeket három kategóriára osztanak a gyáriak: a parkolást segítő, a városi és a túra asszisztensekre. Ezek között a távirányítós parkolástól a félig önvezető rendszereken át a hatékonyságot növelő megoldásokig szinte minden megtalálható – de az A8-ban bemutatott okos navigáció is megkaptuk. Akárcsak a nagyobb testvér, az A7 is a lézeres szkennernek köszönheti a fejlett autonóm képességeket, mely a többi érzékelővel együtt dolgozva ad még pontosabb képet – egyelőre azonban úgy tűnik, hogy az A8 önvezető rendszerét még nem kapta meg az autó, habár a feltételek megvannak hozzá.

Természetesen a komfort és a személyre szabhatóság sem másodlagos szempont: a vásárlók az autó 400 paraméterét szabhatják saját ízlésük szerint. A mindenféle okostelefonos kapcsolódási lehetőségre képes MMI rendszer mellett háromdimenziós hangzásra képes Bang & Olufsen hifi is elérhető, és természetesen a legfinomabb anyagok közül válogathatnak majd a vásárlók.

A lemezek alatt egyelőre csak egy erőforrással találkozunk, méghozzá a 3-literes, V6-os TFSI képében. A benzines egység 340 lóerőt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, amit egy hétsebességes manuális váltón keresztül juttat el mind a négy kerékhez, köszönhetően a quattro rendszernek. Az autó ezzel 5,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, míg a végsebessége 250 km/h-nál van korlátozva. Az új nómenklatúra alapján 55 TFSI névre hallgató változat a gyáriak szerint akár 6,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométeren, köszönhetően a 48 Voltos elektromos rendszernek, amit már az A8 esetében is láthattunk. Később újabb négy- és hathengeres egységek is csatlakoznak majd a kínálathoz.

Természetesen a vezethetőség is fontos szempont volt a tervezéskor. Az új A7 négyféle felfüggesztéssel elérhető: normál, 1 centivel ültetett sport, elektronikusan vezérelt, vagy teljesen adaptív légrugós egység kérhető. Ezen kívül a négykerék-kormányzás is sokat javít az agilitáson – a hátsó kerekek maximum 5 fokban, 60 km/h-ig az elsőkkel ellentétes, a felett pedig egyező irányba fordulnak. A fékezésről akár 400 mm-es féktárcsák gondoskodnak.

A vadonatúj A7 hamarosan elérhető lesz, és valószínűleg valamivel drágábban kínálják majd, mint az elődöt, ami nem is csoda, hiszen közelebb lépett az A8-hoz minden téren. Nemsokára pedig új erőforrásokat is köszönthetünk majd a kínálatban, és az is kiderül, hogy megkapja-e az önvezető rendszert az A7.

(Forrás: autopult.hu)