Egy hatszáz lóerős luxuskupé a kínai-svéd Geely-Volvo társulás legújabb márkája, a Polestar első terméke. Az egyszerűen csak Polestar 1 névre hallgató négyüléses gép plug-in hibrid hajtásláncot kap, a hagyományos, kétliteres motort két villanymotor egészíti ki. Tisztán elektromos üzemmódban a modellel 150 kilométert is meg lehet majd tenni, ami a jelenlegi hibrid személykocsik közül a legnagyobb villanyhajtású hatótávot jelenti.
A látványos külső alatt a Polestar 1 érthető módon nagyban megegyezik a Volvo egyéb termékeivel, ilyen például az SPA platform. A 2019-től elérhető kupéba épített akkumulátorcsomagról egyelőre nem sokat tudni.
A gép kis példányszámban készül majd, évente maximum ötszáz darabot gyártanak majd belőle. A kocsihoz korántsem hagyományos vásárlás útján lehet majd hozzájutni, hiszen a Volvo a Polestar segítségével igyekszik terjeszteni a Care by Volvo üzleti modellt. A Polestar 1 az XC40-nél már ismertetett két-három éves lízingszerű szolgáltatással lesz elérhető, így az ügyfél az online üzletkötést követően többek között karbantartási és biztosítási szolgáltatásokat is kap.
A kocsi árazása egyelőre szintén nem ismert, azonban ez talán most nem is olyan fontos. A tervezett darabszámok és az újfajta üzleti modell is azt sugallja, hogy a Polestar 1 sokkal inkább az új márka presztízsalapjait hivatott lefektetni, egy csapással beiratkozva a neves prémiumgyártók közé. Az üzenet ezen felül egyfajta figyelmeztetésként is felfogható a Teslára nézve, valamint kijelentésnek is, miszerint a Geely-Volvo egyre nagyobb szerepet kíván magának a hibrid/elektromos autók – főként kínai – piacán.
Merthogy tömeggyártás igenis lesz, a Polestar 2 már egy „normális” darabszámban gyártott, teljesen elektromos modellnek ígérkezik. A típus, mely szintén 2019-ben érkezhet, a Tesla Model 3-nak támaszthat konkurenciát. Az egy évvel később bemutatkozó Polestar 3 már egy nagyobb, sportos SUV lesz – itt sem nehéz felfedezni a párhuzamot a Tesla kínálatával.