A BMW Active Hybrid elektromos kerékpárt a mérnökök a hagyományos pedálrendszer mellett egy minden részletében továbbfejlesztett, gépesített hajtáslánccal is felszerelték, amely a korábbi változatokhoz képest immáron jelentősen nagyobb erejű elektromos rásegítésre képes. Az elektromos motort a hajtó minden szituációban igény szerint aktiválhatja, és a rásegítés mértékét is a hajtás sajátosságaihoz igazíthatja.
A Brose rendkívül fejlett erőforrása 250 wattos teljesítményre és maximum 90 Nm forgatónyomaték leadására képes, amelynek köszönhetően a BMW modelljeit megillető dinamikával és agilitással ruházza fel a kerékpárt. Az elektromos motor energiaellátásáról – akár több mint 100 kilométeren keresztül – egy 504 wattórás, nagy teljesítményű akkumulátor gondoskodik, amely kivehető, feltöltés után pedig a vázszerkezetbe illeszthető.
A nyeregben ülők egy apró kijelzőn állíthatják be az elektromos hajtásrásegítés mértékét: a +50%-os támogatást kínáló ECO és a +275%-os rásegítés nyújtó TURBO módok között négy különböző teljesítményszint aktiválható, egészen 25 km/órás sebességig. Az okostelefonok mikro USB-aljzaton és bluetooth-on keresztül is csatlakoztathatók a kerékpárhoz. A BMW jellegzetes bikanyak formájú vázába és a kéttónusú fényezésbe nem rondítanak bele a kiálló alkatrészek, ugyanis minden elem tökéletesen illeszkedik a vázba.
A kerékpározók az alumínium sárvédőbe épített LED-es fényszórókat is kapnak a biztonság érdekében, azonban ennél sokkal jobban örülnek majd a különlegesen kényelmes nyeregnek. Az „eZone” névre keresztelt technológia egy több részre osztott, kifinomult üléskoncepció alapjaira épül, az elektromos kerékpárok hajtási sajátosságai és az ülési anatómia szempontjai szerint. A rövid orr, a hátsó rész emelkedő ülőfelülete és a dinamikus oldalszárnyak együtt stabil üléspozíciót garantálnak, miközben az elektromos kerékpárok jellegzetes gyorsulása és fékezése közben még tovább segítik az egyensúlyozást.