A vagány stílusáról könnyen felismerhető kis crossover tehát egy tisztán elektromos rendszert kap, ám a gyáriak nem egy meglévő egységet használnak fel hozzá – például azt, ami az Ioniq Electric-ben van –, hanem egy teljesen újat. Ennek köszönhetően nem csak gyorsabb és erősebb lehet a villanyos Kona, de jóval nagyobb hatótávot is kap. Mindez azt jelenti, hogy a katalógusadatok szerint egy teljes feltöltéssel akár 390 kilométer megtételére is képes lesz az autó, ezzel pedig rögtön a kategória élmezőnyébe ugorhat.
Az újdonság ráadásul nem csak jó hatótávjával szerezhet előnyt az ellenlábasokkal szemben: crossover felépítése és divatos megjelenése hatalmas ütőkártya lehet a kezében, hiszen manapság szinte minden más kategória modelljeit háttérbe szorítják a hobbiterepesek. A Hyundai egyébként nem csak az elektromos Konával készül nagyot dobni, ugyanis érkezik a következő generációs hidrogénhajtású modelljük is, amely immár teljesen új típus lesz, és nem a Tucson egyik változata.
A koreaiak 2020-ra 15 új hibrid, konnektoros hibrid, elektromos és hidrogénes modellt terveznek piacra dobni, melyek közül 10 Európában is elérhető lesz, ezzel pedig újabb nagy lépést tehetnek a vásárlók szívének meghódítása felé. Talán nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt 10-20 évben a Hyundai és a Kia voltak a legdinamikusabban fejlődő szereplők az autóiparban.