Külcsínt tekintve az RWS (Rear Wheel Series) névre keresztelt újdonság gyakorlatilag semmiben nem tér el az eddigi változatoktól, leszámítva az egyedi fényezést. A fehér alapon végighúzódó piros csík és a matt fekete hűtőrácsok teszik igazán egyedivé az autót, noha tulajdonképpen csak utóbbiak járnak kötelezően az autóhoz, míg a „versenycsíkot” nem muszáj kérniük majd a vásárlóknak.
Az utastérben Alcantara sportülésekkel találkozhatunk, de egyébként visszafogottság uralkodik belül – már amennyire ez lehetséges egy R8-ban. Nincsenek színes betétek, rikító kontrasztvarrások és ehhez hasonló extrák, csupán a letisztult és egyszerű sportosság, persze a limitált szériára azért utal egy plakett az utas előtt.
A motortérben továbbra is az egész autópiac egyik utolsó szívó V10-esét találjuk, amely ezúttal 540 lóerővel és 540 Nm-es csúcsnyomatékkal áll a pilóta rendelkezésére. Az 5,2 literes egység egy hétfokozatú automata váltón keresztül juttatja el az erőt ezúttal kizárólag a hátsó kerekekhez, amivel a kupét 3,7, a Spydert pedig 3,8 szekundum alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km/h-ra – ezek egyébként 2 tizedes romlást jelentenek az összkerékhajtású verziókhoz képest.
A gyorsulás ugyan hajszálnyival rosszabb lett, összességében mégis élvezetesebb lehet az RWS változat, köszönhetően például a félmázsás fogyókúrának (a Spyder esetében csak 40 kg), ami az összkerékhajtáshoz szükséges alkatrészek elhagyásának köszönhető. A kupé így egyébként 1590 kilogrammot nyom. Az autót természetesen át is hangolták a hátsókerék-hajtás kedvéért, aminek köszönhetően az Audi szerint gyönyörűen lehet irányítani a hátsóját.