Az augusztusi eladási adatok alapján a Kia volt a második legkeresettebb márka Oroszországban. A Kia piaci részesedése az idei első nyolc hónapban 11,9 százalékra emelkedett az orosz piacon az egy évvel korábbi 10,4 százalékról.
Alekszandr Mojnov, a Kia oroszországi vezetője a Reuters hírügynökségnek azt mondta, hogy eddig nagyjából 1,52 millió eladott autóra számítottak az idén Oroszországban, most azonban már 1,57-1,6 millióra a tavalyi 1,42 millió után.
Oroszországban az autóeladások tekintetében a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem 3 millió új autó talált vevőre. Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza.
A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB által szeptember elején azt közölte, hogy az idei első nyolc hónapban értékesített új autók száma 9,6 százalékkal 980 921-re emelkedett. Oroszországban ezzel már hatodik hónapja tart az új autók eladásának a növekedése.
Idén augusztusban is a Lada volt a legkeresettebb márka, 26,2 ezret adtak el belőle, 25 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az idei első nyolc hónapban összesen 192,9 ezer új Lada kelt el, 16 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A dobogó második helyén a Kia állt, a bronzérmes pedig a Hyundai lett az idei első nyolc hónap eladásai alapján. Az eladott autómodellek alapján az első helyen a Lada Granta állt, amelyet a Kia Rio, majd a Hyundai Solaris követett.
Az AEB, amelynek a Kia is a tagja, várhatóan októberben mintegy 1,57 millióra változtatja az autóeladásokra vonatkozó tervét a januárban várt 1,48 millió darabról.
A Kia oroszországi vezetője szerint az orosz gazdaság élénkülésének a hatására jövőre is folytatódik az autóeladások növekedésre, 2018-ban már 1,8 millió új autó értékesítését várja a szakértő. Az autóeladások növekedéséhez az alapkamat csökkenése is hozzájárul. A jegybanki alapkamat 8,5 százalékra csökkent nemrég az év eleji 10 százalékról.