Az 55 éves Dr. Enrico De Lorenzi olasz állampolgár, és immár 25 éve dolgozik az autóiparban; először Olaszországban a Nissannál kezdte, a Fiatnál folytatta, és 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig pedig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását.
Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre, és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, a szervezethez tartozó országok száma bővült és ma már – noha a név megmaradt – a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig – a gyakorlatban összesen 14 Közép- és Észak-Európai ország tevékenységét irányítja, menedzseli. A szervezeti felépítés lényege a kezdettől fogva az, hogy egy regionális központ végzi a fontos irányítási feladatokat, például a marketing és a kereskedelem területén, és központi a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és raktározás megszervezése is. A központ Magyarországon, Budaörsön van.
Az Opel Southeast Europe regionális szinten 6,5%-os piaci részesedéssel bír, ez az év első nyolc hónapjában közel 35 ezer eladott autót jelent. Az országok értékesítési rangsorát Magyarország vezeti Csehország és Horvátország előtt. Az OSE új vezérigazgatója, Dr. Enrico De Lorenzi ezzel kapcsolatban kiemelte: „Magyarországon az Opel különösen fontos szerepet tölt be azzal, hogy nem csupán az autópiac meghatározó szereplője, hanem a magyar gazdaságé is azzal, hogy a vállalat legjelentősebb motorgyára itt, Szentgotthárdon működik.”
Magyarországon az idei év első nyolc hónapjában 7.315 Opel talált gazdára, ezzel az Opel mind összértékesítésben, mind pedig a személyautók piacán a harmadik helyen áll. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az értékesítés erősödését várja a megújult modellpalettától: “Nyár elején előbb az új Insignia mutatkozott be itthon, új szabadidőautónk, a Crossland X hivatalos nyitánya pedig a szeptember 22-től induló országos nyitott hétvége keretében most következik”. Európában mindkét modell sikeres: az Insigniából eddig 60.000, a Crossland X-ből pedig 55.000 rendelés érkezett (a hazai számok: 566 illetve 653 db). A jelentősen fejlődő SUV szegmensbe ráadásul rövidesen érkezik a Frankfurti Autószalonon bemutatott, a Crossland X-hez hasonlóan francia alapokon nyugvó Grandland X is, ami még tovább erősítheti az Opel piaci helyzetét.