Régóta csepegteti a tudnivalókat az XC40-ről a Volvo, és most, hogy végre teljes valójában megjelent, nem sok újdonság maradt, amivel meglephettek volna bennünket.
Már tudjuk régről, hogy kiváló a belső helykihasználás, hogy az ajtózsebekben elfér három félliteres palack víz vagy akár egy hordozható számítógép, hogy a kesztyűtartóból horog hajtható ki, hogy a könyöklő alatti rekeszben kiemelhető kuka található, de pont akkora az üreg, hogy egy asztali papírzsepis doboz is elfér itt.
Azt is tudtuk, hogy az autó tele lesz vezetőtámogató rendszerekkel, amelyeket a 60-as és 90-es szériákból már ismerünk: robotfékezés, gyalogosfelismerés, sávelhagyás-figyelés, útelhagyás-gátlás és egy sor további okosság vigyáz ránk.
Az autó formaterve örvendetesen emlékeztet a Volvo 40.1 tanulmányautóra; a régi, klasszikus kocka-Volvókat idéző stílus remekül fog mutatni a rengeteg lekerekített egyen-crossover mellett. De nem csak mutat, megy is: az új CMA padlólemeznek köszönhetően elöl MacPherson, hátul multilink a felfüggesztés, a villanyszervó a fogaslécre hat, és a padlólemezhez adaptív futómű, valamint menetdinamikai üzemmódváltó is elérhető (az XC40 kapcsán ez még nem merült fel, de a technika tudja).
Motorból egyelőre kétfélét ad a Volvo, D4 dízelt és T5 benzinest, de később lesz háromhengeres motor is, valamint hibrid és tisztán elektromos változat is.
További újdonság, hogy az autóhoz annak megosztását (értsd: fiam, add már kölcsön az autódat egy hétvégére!) lehetővé tévő okostelefonos applikáció, valamint különleges tartósbérleti konstrukció is tartozik, ami a fent említett car sharing funkció mellett egy sor digitális és fizikai szolgáltatást is tartalmaz. Ez egyelőre nem érhető el Magyarországon, de ami késik, nem múlik.