A második generációs Leaf-et már rengeteg különböző ízelítőn és kiszivárgott fotón láthattuk, így formailag nem okoz nagy meglepetést. Ez egyébként abból a szempontból is, igaz, hogy míg elődje – bár nem mindenkinek tetszett – meghökkentő formáival sokkal inkább kiemelkedett a kínálatból, addig az újdonság jobban illeszkedik a Nissan jelenlegi formanyelvéhez.
Ez ugyanakkor egyáltalán nem jelent problémát, hiszen az élesre húzott vonalak, az agresszív tekintet a V-t formázó első hűtőráccsal és a fekete betétek kifejezetten jól mutatnak elöl és hátul egyaránt. Akár kéttonúsú fényezéssel is kérhetjük az autót, és természetesen teljesen LED-es fényszórók is elérhetőek. Az egyetlen számunkra nem éppen esztétikus pont az autó orrán található töltőnyílás, ami eléggé megtöri az amúgy harmonikus vonalakat.
Az új Leaf egyébként 3,5 centivel hosszabb, 2 centivel szélesebb és legalább fél centivel alacsonyabb lett, ami 4,48 méteres hosszt, 179 centis szélességet és 1545 mm-es magasságot jelent – a 2,7 méteres tengelytáv nem változott. Az autó légellenállási együtthatója 0,28 Cv, a súlya pedig 1535 kg, ami kedvezőbb, mint az előd esetében, ez pedig a nagyobb akkumulátor és a fejlettebb megoldások tuadtában szép eredmény.
Az utastérben sem érdemes forradalmi megoldásokra várni: a Leaf ugyan már első ránézésre is az egyik, ha nem a legmodernebb Nissan, de meglepő formai megoldásokat belül sem hoz – ez persze egyáltalán nem jelent problémát, sőt! A képek alapján az utastér jól átlátható, a lebegő hatású középkonzol pedig jól mutat. Természetesen a legfrissebb, mindenféle mobiltelefonos kapcsolódásra képes multimédiás rendszer került az autóba, míg a félig digitális műszeregység az autó minden fontos adatát képes megmutatni nekünk. A tervezők ügyes munkájának és a technológia fejlődésének köszönhetően még tágasabb lett az autó, sőt, mi több, a csomagtér kapacitása 435 literesre nőtt.
Az új Leaf-et teletömték a gyáriak modern technológiákkal. A legérdekesebb talán a ProPILOT névre hallgató, félig önvezető rendszer, ami a gyáriak szerint autópályán teljesen egyedül is elboldogul majd – legalábbis, miután beálltunk az adott sávba, és felismerte annak határait. Az persze más kérdés, hogy ennek működését engedélyezik-e a hatóságok, vagy továbbra is a kormányon kell majd tartanunk a kezünket, azonban a holttérfigyelővel, az adaptív tempomattal és a sávtartóval összedolgozó rendszer így is nagy előrelépés.
A második ilyen megoldás a ProPILOT Park, amely parkoláskor az autó teljes irányítását átveszi. Ezeknél azonban még izgalmasabb lehet az e-Pedal névre keresztelt rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a legtöbb forgalmi helyzetben kizárólag a gázpedál használatával közlekedjünk: a sofőr gyorsíthat, lassíthat vagy akár meg is állíthatja az autót. A pedál teljes felengedésekor automatikusan működésbe lép a regeneratív fékezés és a mechanikus fékek, így az autó fokozatosan megáll. A rendszer képes akár meredek lejtőn is teljesen megállítani az autót – nagyobb, hirtelen fékezést vagy vészfékezést igénylő helyzetekben persze továbbra is a fékpedált kell majd használni.