A magyarázat viszonylag egyszerű: az Audi A4 Avant, a BMW 3-as Touring és a Mercedes-Benz C-osztály T-modell mellett nem igazán lenne hely az XE Sportbrake-nek – és akkor még nem is említettük a nem prémium, de kiváló középkategóriás kombikat. A Jaguar mellett bizony sokan mások is így gondolkodnak, hiszen a prémiumok között a fent említett hármast leszámítva senki nem kínál puttonyos modellt ebben a szegmensben.
A Jaguar sokkal inkább olyan feltörekvő kategóriákra kíván összpontosítani, mint a crossoverek vagy éppen az elektromos és hibrid autók piaca. Az I-Pace-szel ráadásul hamarosan két legyet ütnek egy csapásra, hiszen első teljesen elektromos modelljük SUV bőrben mutatkozik be, de az F-Pace és a nemrég leleplezett E-Pace is ott van már a vásárlók számára. Azért egy kicsit sajnáljuk, hogy a Jaguar nem készít kombit az XE-ből, hiszen az XF Sportbrake is kifejezetten jól mutat – ugyanakkor megértjük az angolokat.