Külcsín alapján nem sokban különbözik a konnektoros hibrid verzió a normál változatoktól, hiszen a hátsó töltőcsatlakozót, a típusjelzést és az autó oldalán fellelhető EQ Power plakettet leszámítva szinte egy az egyben megegyezik többi testvérével az autó – ez persze egyáltalán nem probléma, hiszen az S-osztály igazán impozáns jelenség. Ugyanez igaz az utastérre is, ahol szintén legfeljebb néhány kapcsoló és a kijelzőn megjelenő adatok utalnak az elektromotor jelenlétére, de ezeket sem igazán vesszük észre az elképesztő luxusban.
Sokkal izgalmasabb azonban az, amit a lemezek alatt találhatunk, hiszen az S 560e-ben a Mercedes-Benz 3-literes, 367 lóerős V6-osa dolgozik össze egy 122 lóerős elektromotorral és egy 13,5 kWh-s akkumulátorral. Az erőt a csillagosok 9G-TRONIC PLUS kilencfokozatú automata váltója menedzseli, méghozzá a gyáriak szerint nagyon ügyesen. Egy teljes feltöltéssel az ígéretek szerint akár 50 km-t is meg tud tenni az autó tisztán elektromosan – ez ugyan kissé túlzónak tűnik, de ha már 40-re képes lesz, az is szép eredmény.
A németek ugyanakkor megmagyarázták, hogy miért várhatunk ilyen sokat az újdonságtól: a S 560e lítium-ion akkumulátora immár teljesen Daimler fejlesztés, és az eddigi lítium-vas-foszfát (LiFePo) kémiai összetételt lítium-nikkel-mangán-kobalt (Li-NMC) váltotta, aminek köszönhetően a 22 Ah-s cella kapacitás 37 Ah-ra nőtt. Az új akkumulátor egyébként kisebb is lett, aminek köszönhetően az S 500e 395 literes csomagtere az S 560e-ben 410 literesre nőtt.
Az autóhoz megrendelhetjük a Mercedes-Benz Wallbox töltőt is, amely 7,2 kW-tal képes pumpálni az energiát az autóba, aminek köszönhetően igencsak gyorsan megtelik a 13,5 kWh-s akkumulátor. Az ECO Assist rendszer folyamatosan figyel a hatékonyságra: az asszisztens mindent számba vesz, kezdve a sofőr vezetési stílusától egészen a forgalomig, és ezek alapján hatékonyságra ösztönző tanácsokkal látja el a sofőrt – de természetesen nem nyúl bele a vezetésbe.