Az új Swift már amúgy is igencsak dinamikus megjelenést kapott, a Sport verziót pedig még erőteljesebbé teszi az exkluzív, morcosabb hűtőmaszk és lökhárító, az elülső légterelő, a küszöbelemek, a hátsó diffúzor és a hátsó szárny. A teljesség kedvéért a gyáriak 17 colos, fényezett könnyűfém felniket szereltek az autóra, a hátsót pedig a dupla kipufogó kivezetés vadítja meg.
Az utastérben sportülések, sportkormány, és piros betétek biztosítanak minket arról, hogy egy igazi vadorzóban ülünk – és akkor a vörösen izzó fordulatszámmérőről még nem is beszéltünk. Akárcsak a normál változatokban, a Sport verzióban is megtalálható a Suzuki modern multimédiás rendszere, ami Apple CarPlay, Android Auto vagy MirrorLink használatát is lehetővé teszi. Emellett olyan vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is vannak, mint a vészfék-asszisztens vagy éppen a radaros tempomat.
A lényeg azonban a lemezek alatt lapul: az eddigi szívómotorokat első ízben egy turbós egység váltotta. A Suzuki többi modelljéből már ismerős 1,4 literes egység 140 lóerőt és 230 Nm-es nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére – előbbi ugyan mindössze 4 lóerővel több, mint az előd 1,6-osa esetében, ám a csúcsnyomaték 70 Nm-rel gyarapodott, ami bizony komoly hatással lesz a menetdinamikára. Amennyiben mindez még nem lenne elég, 80 kilós fogyókúrán is átesett az autó, ami így befér az egy tonna alá (970 kg), ez pedig újabb garancia az élvezetekre.
Az erőt természetesen egy hatsebességes kézi váltó továbbítja az első kerekek felé. A pontos gyorsulási adatok sajnos még nem állnak rendelkezésre, de biztosak lehetünk benne, hogy az előd 7,8 másodperces mért adatát is képes lehet felülmúlni az új Swift Sport – noha a gyári adat annál 8,7 másodperc volt. Az első és a hátsó felfüggesztés sem maradt érintetlen: az elődökhöz hasonlóan Monroe gyártmányú lengéscsillapítókkal találkozhatunk elöl és hátul egyaránt, de hátra új hosszlengőkart is terveztek külön a Swift Sporthoz – a gyáriak ígérete szerint a tapadás kiváló lesz, és kanyarban sem dől majd az autó.