Az újdonság teljesen új stílusban érkezett meg, és a gyáriak azt is elárulták, hogy a koncepció sorozatgyártású verziója később csatlakozik majd az i széria kínálatához. Az i Vision Dynamics egyébként egy négyajtós kupé, amit a BMW csak Gran Coupé néven emleget – az új tanulmány tulajdonképpen a 4-es Gran Coupé i szériás testvére lehet majd.
A koncepció szemből igencsak érdekes, eddig a BMW-től nem igazán látott formákat kapott: a kettős fényszórók – bár nem pont ilyen formában – ugyan már ismerősek lehetnek a Vision Next 100 tanulmányról, azonban a bajorok legfőbb ismertetőjegyeként jelenlévő „vesék” összeolvadása teljesen szokatlan lépés a tervezőktől. Nem csodálkoznánk, ha néhány rajongó nemtetszését fejezné ki ezzel kapcsolatban, még ha a tervezők ki is fejtették, hogy nem csak dizájn szempontjából fontos az új elem, hiszen alatta található minden érzékelő.
A hátsó szintén a Vision Next 100-at juttathatja eszünkbe, profilból pedig a különleges formát kirajzoló oldalablakok tűnhetnek fel, melyek a BMW szerint kiemelten fontosan az utastér hangulatának szempontjából – az önvezető autók megjelenésével ugyanis kiemelt figyelmet kell majd fordítani arra is, hogy minden utas ugyanolyan kényelemben utazhasson.
Az i Vision Dynamics célja egyébként, hogy az i3 és az i8 előnyeit összekovácsolja, így egy városban is jól használható, viszonylag kompakt méretű, azonban kiemelkedően dinamikus autót álmodtak meg a tervezők – ezzel kiszélesítve az „i univerzumot”. Azt ugyan nem árulták el, hogy pontosan milyen hajtáslánc dolgozik az újdonságban – azon felül, hogy természetesen teljesen elektromos –, de azt elmondták, hogy a hatótávolság 600 km, a végsebesség 200 km/h felett van, a 0-100-as sprintet pedig 4 másodperc alatt letudja az autó. Ezekkel az adatokkal pedig valóban minden igényt kielégíthet egyszerre.