A koncepció igazán látványos formákkal mutatkozott be, egyfajta nyújtott ötajtósként – ezzel pedig a normál és a kombi változatok közé ékelődik be méretek és felépítés tekintetében. Elöl a Kia legújabb formanyelve köszön vissza, és leginkább a nemrég bemutatkozott Stinger juthat eszünkbe. Hátul szinte teljesen új formákkal operál a Proceed: a fényszórók a jelenlegi trendeket követve az autó egész szélességében nyújtóznak, ezzel optikailag látványosan szélesítve az amúgy is igencsak sportos négykerekűt.
A különleges forma, az ötajtós felépítés és a Proceed elnevezés arra utalhat, hogy – akárcsak több más gyártó esetében – a Kia Cee’d is elbúcsúzik majd a háromajtós változattól, és helyette egy, a tanulmányhoz hasonló kivitel veheti át a sportos változat szerepét. Ezt a gyáriak is megerősítették, bár azt is elárulták, hogy egyelőre nem döntöttek a háromajtós verziós és a Pro_Cee’d elnevezés sorsáról.
A tanulmány egyébként látványos, láva vörös színben pompázik, és 20 colos keréktárcsákon gurul. A tanulmány egyszerűen egybeírt Proceed elnevezése reméljük egyben azt is jelenti, hogy a Kia elbúcsúzik a bonyolult Pro_Cee’d és Cee’d írásmódtól, és a jövőben egyszerűen csak egybeírja majd kompaktjának típusjelét.
A külső ugyan kiindulópontként szolgálhat az új Cee’d-del kapcsolatban, azonban az utastér futurisztikus formái nem igazán segítenek elképzelni a majdani sorozatgyártású verzió megoldásait. Szinte az egész műszerfal a külső fényezést örökölte meg, a fizikai kezelőszerveket pedig néhány kapcsolót leszámítva gyakorlatilag száműzték az autóból – a lapos és széles multimédiás megjelenítő mellett a műszerfal szerepét is egy digitális egység vette át. Az összkép kifejezetten sportos, a tanulmányban pedig négyen foglalhatnak helyet.