Volt már rá példa, hogy négyajtós verzióban is bemutatkoztak, ugyanakkor nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy az Audi egyik ismertetőjegye, hogy az RS4 és az RS6 legtöbbször csak Avant, azaz kombi verzióban lát napvilágot, és nincs ez másként most sem. A puttonyos középkategóriás az ilyenkor szokásos változtatásokat kapta meg, tipikus négykarikás stílusban.
Új, jóval nagyobb légbeömlőkkel és agresszívabb megjelenéssel megáldott lökhárítók, szabad szemmel is jól látható, a sportfutóműves alapmodellnél is 7 mm-rel nagyobb ültetés, 3 centivel kiszélesített kerékjárati ívek, egyedi, alapból 19, de opcionálisan akár 20 colos keréktárcsák, hátsó szárny és két kályhacsőnyi kipufogóvég biztosít minket a sportosságról – és akkor a méretes RS4 logókról és quattro feliratokról még nem is beszéltünk. Hiába a kombi felépítés, az RS4 Avantra rápillantva senki nem gondolhatja, hogy egy unalmas családi autóval van dolga.
Természetesen az utastérben is rögtön egyértelmű, hogy nem egy mezei A4 Avanttal van dolgunk: felárért cserébe méhsejt mintázatú sportülések, lapított aljú, perforált bőrrel bevont sportkormány és váltókar, egyedi digitális műszerfal, és rengeteg RS logó teszi különlegessé a legvadabb változatot. Az első sortól hátrafele ugyanakkor ugyanazzal a praktikus autóval van dolgunk, mint a normál A4 Avant esetében, így a sportos apukák álma lehet az autó.
Az elődhöz képest ugyan 1,3 literrel és 2 hengerrel kevesebből kell gazdálkodnia az új RS5-nek, de a teljesítmény miatt egy percig sem kell aggódnunk, hiszen bár a 450 tagú ménes nem nőtt, a csúcsnyomaték nem kevesebb, mint 170 Nm-rel gyarapodott, ami 600 Nm-es értéket jelent. – utóbbi ráadásul 1900-as fordulattól egészen 5000-ig elérhető. A szívó V8-astól és annak szívmelengető dallamaitól tehát el kell búcsúznunk, de a turbókorszakba lépve bizony nagyot fejlődött az RS4 menetteljesítménye, és biztosak vagyunk benne, hogy a V6-os hangjára is nagyon odafigyeltek a mérnökök, így nem lehet majd panaszunk.