A Golf frissített változatával együtt bemutatott, látványos sárga színben érkező Aventura Exclusive tanulmány minden tekintetben igyekszik kihangsúlyozni, hogy egy igazán minőségi négykerekűvel van dolgunk. A mutatós szín mellett króm díszítőelemek, vízhatlan platóborítás és látványos, 19 colos keréktárcsák is hirdetik az autó különlegességét.
Ennél már csak az utastérben egyértelműbb a németek célja: finom bőrborítások, sárga kontrasztvarrás és az összes lehetséges extra fogad bennünket az ajtók mögött – már, ami elérhető az Amarokhoz. Ha mindez még nem lenne elég, krómdíszítések, 14 irányban elektromosan állítható fotelek és egyéb finomságok is megtalálhatók az utastérben, mely hozza a Volkswagentől megszokott letisztultságot és kiváló ergonómiát.
A legizgalmasabb pontja az Aventura Exclusive koncepciónak mégis a lemezek alatt található, ugyanis a Volkswagen 3-literes V6-osának megvadított verzióját építették be a mérnökök. Mindez azt jelenti, hogy a legerősebb szériagyártású Amaroknál 34 lóerővel erősebb a koncepció, ami így 258 lóerőből gazdálkodhat – igaz, a 224 lovas sorozatgyártású verzió is képes kihozni magából 245 lóerőt néhány másodperc erejéig. A pontos adatot ugyan nem adták meg a németek, de azt állítják, hogy az 550 Nm-es csúcsnyomaték is emelkedett.
A németek egy limitált szériás Amarokot is bemutatnak Frankfurtban. A Dark Label névre hallgató változat 163 és 204 lóerős változatokban lesz elérhető, hatfokozatú manuális vagy nyolcofokozatú automata váltóval. Nevéhez hűen sötétszürke fényezéssel, szintén sötét színű, 18 colos keréktárcsákkal és visszafogott matricázással az oldalán érkezik majd meg – de a matt fekete kilincsek és kiegészítők is említésre méltók.