Jump to content

Minden nap 1,2 milliárdot veszít az Opel

2017. 09. 03. 18:47

Az év első negyedévében 210, április és június között viszont már 250 millió dollárra (64,5 milliárd HUF) rúgott az Opel üzemi vesztesége, írja a Reuters hírügynökség az Automobilwoche autós szakfolyóiratra hivatkozva.

Az Opel és a PSA legbelső berkeihez közel álló források arról tájékoztatták a sajtót, hogy minden egyes munkanapon mintegy négymillió euróval, azaz 1,2 milliárd forinttal nő az autógyártó vesztesége.

Az Opel nem kommentálta a hírt, de a márka új tulajdonosa, a PSA Peugeot Citroën konszern számára aligha meglepetés a bukás: Carlos Tavares vezérigazgató még májusban úgy nyilatkozott, hogy az év végéig további veszteségekkel számolnak az Opel részéről, ugyanakkor hozzátette, hogy 2020-ra +2, 2026-ra pedig +6 százalékra szeretnék felhozni az ex-német autógyártó jövedelmezőségét.

Az Automobilwoche szerint a szigorú európai károsanyag-kibocsátási előírások kényszerítették olyan extrém mértékű – állítólag évi egymilliárd dolláros – kutatás-fejlesztési kiadásokba az Opelt, ami felemésztette a márka üzemi hasznát.

Augusztus végén állítólag az Opel, a PSA és a GM vezetői magas szintű tárgyalásokon vitatták meg a jövő stratégiai irányait. A német hetilap szerint az Opel számos területen a maga útját járhatja, a szakszervezet viszont a kutatás-fejlesztési részlegek radikális létszámcsökkentésétől tartanak.

(Forrás: vezess.hu)