Jump to content

Váratlan meglepetés – itt a vadonatúj Ferrari Portofino

2017. 08. 23. 18:06

Ferrari California T volt az olaszok 21. századi turbókorszakának első üdvöskéje. A 2014-ben bemutatott modell a korábbi California frissített verziója volt, ám mindössze három évet kapott a kínálatban, ugyanis máris megérkezett az utód. A gyáriak szinte a semmiből mutatták be a Portofino névre keresztelt újdonságukat, mely a California T továbbfejlesztett V8-as turbósával és egy teljesen új padlólemezzel érkezett meg.

Első ránézésre kissé gyanús lehet, hogy a Portofino csak egy nagyon alapos frissítése a Califronai T-nek, ám a gyáriak új alapokkal is készültek az újdonsághoz. Az elődjéhez hasonlóan négy üléssel is elérhető kupé-kabrió hosszban és szélességben is nőtt egy hajszállal, ám mindeközben alacsonyabb lett (4586 mm hosszú, 1938 mm széles és 1318 mm magas). A súlyeloszlása 46-54 arányban alakul az első és a hátsó tengelyek között.

Formáit tekintve a Ferrari legfrissebb formanyelvét követi a Portofino, míg profilból sokat örökölt a California T-től. Éles vonalak, izgalmas ívek és látványos légbeömlők illetve hűtőrácsok teszik igazán sportossá az összképet, miközben természetesen minden apró részletnek megvan a maga funkciója – ezzel pedig aerodinamikailag is kiváló a Portofino. Az utastérben is az olaszok legfrissebb stílusát követi az autó, és természetesen mindenféle modern extra is megtalálható az autóban, legyen szó a biztonságról vagy a komfortról.  LED-es fényszórók, 10,2 collos, érintőképernyős multimédiás rendszer és 18 irányban elektromosan állítható bőrülések is rendelkezésre állnak – a teljesség igénye nélkül.

A formáknál azonban izgalmasabb lehet a lemezek alatt található technika: a 3,9 literes turbós V8-ast ugyanis továbbfejlesztette a Ferrari, így az a korábbi 560 lóerő és 755 Nm helyett immár 600 tagú ménest és 760 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére – előbbit 7500-as fordulatnál éri el, míg utóbbit 3000-5250 között képes produkálni. A gyorsulás így egy tizedmásodperccel, 3,5 szekundumra javult, míg a végsebesség a 320 km/h-t is meghaladja. A gyári vegyes fogyasztás egyébként 10,5 liter, de minden tiszteletünk azé, aki a Portofinóval képes lesz ennyiből eljárni.

Az olaszok természetesen nem csak az erő növelésével igyekeztek fokozni az élményeket: bekerült az autóba a Ferrari legújabb, harmadik generációs elektronikus hátsó differenciálműve, ami az E-Diff3 névre hallgat, és az F1-Trac-kel közösen működik, aminek köszönhetően sokat javult a tapadás és az irányíthatóság. A Portofinóba bekerült az úgynevezett EPS (Electric Power Steering) kormánymű is, amely még közvetlenebb reakciókat biztosít a vezető számára. Az adaptív futóművet is továbbfejlesztették a gyáriak, összességében tehát minden fronton rengeteget fejlődött az autó.

A Portofinót először élőben a Frankfurti Autószalonon láthatja majd a nagyközönség, és ezzel párhuzamosan minden bizonnyal a rendelések felvételét is megkezdi a Ferrari.

(Forrás: autopult.hu)