Első ránézésre kissé gyanús lehet, hogy a Portofino csak egy nagyon alapos frissítése a Califronai T-nek, ám a gyáriak új alapokkal is készültek az újdonsághoz. Az elődjéhez hasonlóan négy üléssel is elérhető kupé-kabrió hosszban és szélességben is nőtt egy hajszállal, ám mindeközben alacsonyabb lett (4586 mm hosszú, 1938 mm széles és 1318 mm magas). A súlyeloszlása 46-54 arányban alakul az első és a hátsó tengelyek között.
Formáit tekintve a Ferrari legfrissebb formanyelvét követi a Portofino, míg profilból sokat örökölt a California T-től. Éles vonalak, izgalmas ívek és látványos légbeömlők illetve hűtőrácsok teszik igazán sportossá az összképet, miközben természetesen minden apró részletnek megvan a maga funkciója – ezzel pedig aerodinamikailag is kiváló a Portofino. Az utastérben is az olaszok legfrissebb stílusát követi az autó, és természetesen mindenféle modern extra is megtalálható az autóban, legyen szó a biztonságról vagy a komfortról. LED-es fényszórók, 10,2 collos, érintőképernyős multimédiás rendszer és 18 irányban elektromosan állítható bőrülések is rendelkezésre állnak – a teljesség igénye nélkül.
A formáknál azonban izgalmasabb lehet a lemezek alatt található technika: a 3,9 literes turbós V8-ast ugyanis továbbfejlesztette a Ferrari, így az a korábbi 560 lóerő és 755 Nm helyett immár 600 tagú ménest és 760 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére – előbbit 7500-as fordulatnál éri el, míg utóbbit 3000-5250 között képes produkálni. A gyorsulás így egy tizedmásodperccel, 3,5 szekundumra javult, míg a végsebesség a 320 km/h-t is meghaladja. A gyári vegyes fogyasztás egyébként 10,5 liter, de minden tiszteletünk azé, aki a Portofinóval képes lesz ennyiből eljárni.
Az olaszok természetesen nem csak az erő növelésével igyekeztek fokozni az élményeket: bekerült az autóba a Ferrari legújabb, harmadik generációs elektronikus hátsó differenciálműve, ami az E-Diff3 névre hallgat, és az F1-Trac-kel közösen működik, aminek köszönhetően sokat javult a tapadás és az irányíthatóság. A Portofinóba bekerült az úgynevezett EPS (Electric Power Steering) kormánymű is, amely még közvetlenebb reakciókat biztosít a vezető számára. Az adaptív futóművet is továbbfejlesztették a gyáriak, összességében tehát minden fronton rengeteget fejlődött az autó.
A Portofinót először élőben a Frankfurti Autószalonon láthatja majd a nagyközönség, és ezzel párhuzamosan minden bizonnyal a rendelések felvételét is megkezdi a Ferrari.