A radikális M-hívők bizonyosan azt mondják majd, hogy felpuhult, pedig csak jobb lett. Minden idők legkényelmesebb és legfejlettebb 5-ös BMW-je olyan csúcsváltozatot kapott, amely gyorsabb, hatékonyabb, sokoldalúbb és kényelmesebb elődeinél, miközben a gyáriak az élményekről sem feledkeztek meg – ezt bizonyítja a típus történelmében először elérhető összkerékhajtás, amely szükség esetén bizonyos üzemmódokban kikapcsolható.
De nem csak ez a különleges az M xDrive intelligens összkerékhajtásban, hanem például a képessége, hogy normál üzemben a teljesítmény 100 százalékát képes variálva beosztani a tengelyek között a teljes tapadás érdekében. Ez azt jelenti, hogy ha a helyzet megkívánja (vagyis ha csak az első kerekek tapadnak), akkor bizony elsőkerékhajtású is lehet az új BMW M5. A tapadás fokozásáról és az élmények szerzéséről a hátsó tengelyre szerelt elektronikusan vezérelt differenciálmű is gondoskodik, amely akár teljes zárásra is képes.