Jump to content

A Bugatti Veyront is szorongatja a Posaidon Mercije

2017. 08. 01. 12:21

A fenti képre pillantva első blikkre semmi különlegeset nem látni. Ez egy előző generációs Mercedes E 63 AMG, némi optikai tuninggal. Semmi extra, gondolhatnánk. Pedig ha a karosszéria alatt kezdünk el vizsgálódni, akkor bizony kiderül, hogy egy igazi fenevaddal van dolgunk

Egy olyannal, ami már-már a Bugatti Veyronra nézve is komoly veszélyt jelent. Legalábbis a teljesítményét tekintve. Az alapból 5,5 literes V8-as duplaturbós blokk lökettérfogatát 6,5 literre növelték, a gyári 585 lóerő részben ennek köszönhetően 1090 lóerőre duzzadt.

Mire volt még szükség? Nagyobb turbókra és töltőnyomásra, valamint nagyobb teljesítményű hűtőkre. Ezen felül az E 63 S Sedan rozsdamentes acél kipufogórendszert kapott, ezáltal a V8-as még jobban tudja hallatni a hangját. A motorvezérlő elektronikát is átalakították, így végül elérte a cég a célul kitűzött négy számjegyű teljesítményértéket. Az erőátvitelt is combosabbá kellett tenni. Megerősítették a hétgangos váltót, hogy a megnövelt 1350 Nm-es forgatónyomatékot elbírja. Ezt egyébként a megbízhatóság érdekében elektronikusan korlátozták.

A futóművet is kicserélték, csakúgy mint a sebességmérő számlapját, ami a gyári 320 helyett immár 380 km/óráig van skálázva. A menetdinamikáról nem közölt egyelőre hivatalos információkat a cég, az viszont biztos, hogy a gyári 3,6 másodperces 0-100 km/órás sprint lényegesen lerövidült és az eredeti 300 km/órás sebesség is magasabbra kúszott. Aki egyébként sokallaná ezt a teljesítményt, választhatja a 850 és 920 lóerős kivitelt is.

(Forrás: autonavigator.hu / kép: caranddriver)