Jump to content

Hivatalos: 140 lóerős lesz az új Suzuki Swift Sport

2017. 07. 31. 14:32

Szándékos vagy véletlen, teljesen mindegy: kiszivárgott az új Suzuki Swift Sport brosúrája, amely megerősítette korábbi sejtésünket. A motortérbe a Vitarához és az SX-4 S-Crosshoz is elérhető 1,4 literes turbómotor kerül, méghozzá papíron változatlan formában.

Suzuki Swift vadonatúj generációja nemrég mutatkozott be, ám a japánok a már generációk óta kiváló és élvezetes Sport változatról akkor még nem rántották le a leplet. Egy fotóval karöltve viszont nemrégiben hivatalosan is bejelentették, hogy az őszi Frankfurti Autószalonon végre láthatjuk majd az újdonságot, ami nem csak gyorsabb, de látványosabb is lesz, mint elődei.

A képen is jól látható, hogy a japánok minden eddiginél agresszívabbra szabták a Swift sportváltozatának tekintetét, amit a nagyobb és élesebbre húzott légbeömlők mellett az átformált, jóval harapósabb első hűtőrácsnak köszönhetünk – de természetesen az egyedi keréktárcsák sem maradhattak el. Az új Swift már egyébként is jóval fiatalosabb lett, mint elődei, de az új hűtőráccsal már-már ijesztőre váltott a kisautó – persze mindezt pozitív értelemben tette.

Az elődök esetében 1,6 literes szívómotorokkal találkozhattunk, így az új Swift Sport lesz az első, amely turbómotorból meríti majd az erejét. A Vitarában és az SX4 S-Crossban már tesztelt 1,4 literes egység kerül majd be az autóba, méghozzá változatlan formában. Mindez 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot jelent. Utóbbi tekintetben nagyot lép előre a modell, hiszen egyrészről bő egyharmados pluszról beszélünk, másrészt mindez már 1500-as fordulattól elérhető. Adjuk hozzá az elődnél alacsonyabb tömeget, és máris egészen izgalmas sportmodellt kapunk.

A hivatalos gyorsulási adatra még várni kell, de ez eddig sem jelentett sokat, ugyanis az összes generációnál jobb 0-100-at mértünk, mint a gyári előírás. Az előd például 8,7 helyett 7,9 szekundum alatt tudta le a kötelező műveletet, és valószínűleg az újdonság is sebesebb lesz, mint a 8-8,5 szekundumos sugallat, már csak azért is, mert a papíron 112 lóerős egyliteresnek pontosan 8,5 másodperces gyorsulási értéket mértünk.

(Forrás: autopult.hu)