A Volvo megújulásában eddig nehéz volt hibát találni: az XC90, az S90, a V90, sőt, az XC60 (teszt holnap) is jól sikerült, igaz, a különböző modellváltozatokkal valójában csak egy nagy dolgot tettek le a svédek az asztalra, hiszen ugyanazokon az alapokon, motorikusan és felszereltség, sőt belső tér tekintetében is nagyon hasonló dolgokat kaptunk. Így hát fokozott várakozás előzi meg a V40-et váltó XC40-et, amely a Volvo összes kisebb kategóriás modelljének alapját teremti meg - így például az új S40-ét.
Az ízelítő képek mindössze a hátsó traktusról és a műszerfali betétekről lebbentik fel a fátylat, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnánk sokat a típusról. Egyrészről ott vannak a látványos formák, amelyek nem takarják, hogy kompakt modellekről van szó, mégis izgalmas körítést szolgáltatnak az újdonságokhoz – igaz, ez nem meglepő, hiszen a zajos sikerű XC90-től és az S90/V90 párostól merítettek ihletet a tervezők. A szokásosnál jobban oldalra/előre nyúló hátsó világítótest új, fiatalosabb vonást kölcsönöz az autónak, igaz, a tanulmányénál azért visszafogottabb kialakítást kapott.
Az új 40-es modellcsalád a márka teljesen új fejlesztésű, CMA névre hallgató platformján valósul meg. Az új platform nem csak technikailag lesz fejlettebb és minőségibb; költséghatékony és moduláris kialakítása szélesebb választási lehetőséget biztosít majd. A hajtást a szokásos kétliteres benzines és dízel duó oldja meg, amely 120-tól úgy 350 lóerőig biztosít majd választást mindenkinek, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltóval. A beszállóknál viszont az új fejlesztésű, 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor brillírozhat, és egy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó megjelenéséről is hallani – róluk azonban még kevés konkrétumot tudunk. Később konnektoros hibrid verzió megjelenése is borítékolható.
Az új V40 generáció a hivatalos közlemény szerint hamarosan bemutatkozik, vagyis várhatóan még az idén láthatjuk teljes valójában a modellt.