A német Volkswagen autókonszern arról számolt be hétfőn a vállalat honlapján közzétett közleményben, hogy idén júniusban összesen 512 700 VW márkájú autót értékesített, amely éves összehasonlításban 4,0 százalékos növekedést jelent. Az eredménynövekedés leginkább a dél-amerikai, a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető.
Összességében az első félévben 2 millió 935 ezer 100 VW márkájú járművet értékesített a konszern világszerte a január-júniusi időszakban, amely szerény, 0,3 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A közleményben Jürgen Stackmann, a VW márka eladási részleg vezetőségének tagja kiemelte: az eredményjavuláshoz hozzájárult a dél-amerikai régió keresletének robusztus növekedése, a márka új modelljei, a Polo, az Arteon és a Tiguan pedig optimizmusra adnak okot a második félév tekintetében.
Európában júniusban összesen 163 500 VW autót adtak el, Ausztriában 10,7 százalékos, Svájcban 6,0 százalékos, Dániában 10,6 százalékos eladásbővülést ért el a márka, azonban Németországban 5,2 százalékkal visszaesett az értékesített járművek száma tavaly júniushoz képest.
Közép- és Kelet-Európában jelentős, 15,2 százalékos eladásnövekedést ért el, Oroszországban 18,3 százalékkal tudta növelni az év hatodik hónapjában eladott járműveinek számát a márka.
Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.
A Volkswagen nagy reményeket fűz a jelenleg kaphatóknál 25 százalékkal nagyobb hatékonyságú "ID" (Iconic Design) elektromos modellhez, amit Herbert Diess pénteki bejelentése szerint a zwickaui üzemében tervez gyártani. A 400-600 kilométeres hatótávú teljesen elektromos hajtású modell a tervek szerint 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba a dízel autókkal összevethető áron. A márkaigazgató állítása szerint a VW ID modelljeinek a gyártása már a kezdetektől fogva nyereséges lesz.
Herbert Diess korábbi elmondása szerint a VW 2025-re évi egymillió elektromos autó eladását vette tervbe, ami a világpiaci vezető pozíciót biztosítaná számára. A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy az elkövetkező öt évben kilenc milliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.
A szerkezetátalakítás keretében a VW a foglalkoztatottak számát is csökkenteni tervezi. Globálisan 30 ezer, Németországban pedig 23 ezer állás szűnik meg 2020-ig, de felmondás nélkül, kizárólag "természetes" úton. A VW egyebek között teljesen felszámolja a kölcsönzött munkaerő alkalmazását, ami Németországban jelenleg 4500 főre tehető - közölte korábban Karlheinz Blessing személyzeti igazgató.
A kölcsönzött munkaerő egy részét határozott idejű munkaszerződéssel veszik majd át - mondta. Abból a 9200 alkalmazottból pedig, akiket életkora alapján 2020-ig részmunkaidős állásba lehetne áthelyezni, már 7000 fogadta el az ajánlatot. A Volkswagen ugyanakkor kilenc ezer új munkahely teremtését is tervezi teljesen új technológiai területeken, például szoftverfejlesztésben.
Volkswagen franciaországi érdekeltsége éveken át megszépített értékesítési adatokat közölt az anyavállalattal, hogy kedvezőbb színben tüntesse fel magát - számolt be június végén a német Der Spiegel magazin egy, a konszernnél készült belső vizsgálat megállapításait idézve.