Jump to content

Rengeteg új fejlesztést mutatott be a Hyundai

2017. 03. 08. 10:00

Mint ismert, a tegnapi nap megnyitotta kapuit a 2017-es Genfi Autószalon - először az újságírók számára -, ahol a Hyundai 3 járgányt is bemutatott: a Hyundai FE Fuel Cell Koncepciót, a Hyundai Ioniq Plug-in-t és a Hyundai i30 Tourer-t. Nézzük a legfontosabb tudnivalókat róluk!

Hyundai Ioniq

Kezdjük az Ioniq Hibriddel, melyben egy közvetlen befecskendezéses, 1,6 literes, 105 lóerős benzinmotort kombináltak egy 43,5 lóerős villanymotorral, amely önmagában akár 120 km/órás sebességig tudja hajtani az autót. Az aksi 28 kWh-s kapacitása akár több mint 250 kilométerig elegendő. A két erőforrás együttes végsebessége pedig 165 km/óra.

Aerodinamikailag tökéletesen lett hangolva az Ioniq, a 0,24-es közegellenállási együtthatójával jelenleg a legjobbak közé tartozik. És mivel egy hibridről van szó, így egyáltalán nem meglepő, hogy eléggé környezetbarát a maga 79 g/km-es széndioxid-kibocsátásával.

Az Ioniq Electric-nél értelemszerűen csak egy villanymotor található, melynek a maximális 120 lóerős teljesítménye mellé, 295 Nm forgatónyomaték párosul. Akkumulátor kapacitása, annak hatótávolsága, az aerodinamikája és a járgány végsebessége megegyezik a Hibrid változattal, egyedül a széndioxid-kibocsájtás értéke különbözik, amely egy elektromos autóhoz hűen 0, vagy ahogy a szakmában hívják: Zéró emisszió.

Hyundai i30 Tourer

A korábbi változathoz képest 245 milliméterrel hosszabb, viszont a tengelytáv változatlan maradt. Ennek a minimális hossz-növekedésnek köszönhetően a csomagtartója standard állapotban 602 literes, míg lehajtott hátsó ülésekkel akár 1650 literre is bővülhet, amibe azért már elfér egy-két dolog.

A bemutatón a Hyundai megerősítette, hogy három féle motorral lesz majd kérhető az új i30: két benzines, egy dízeles, és mindegyik turbófeltöltéses. A leggyengébb benzines egy 1,0  literes, T-GDi háromhengeres turbómotor, 120 lóerős teljesítménnyel, míg a legerősebb egy 1,4 literes, négyhengeres turbómotor, 140 lóerővel. Végezetül a dízeles változatban egy 1,6 literes CRDi erőforrás csücsül meg, amely maximálisan 110 lóerő előállítására képes.

Hyundai FE Fuel Cell Koncepció

Egyelőre túl sokat nem árultak el a futurisztikus tanulmányautóról, viszont az FE (=Future Eco) már önmagában beszédes. Ez lényegében a negyedik generációs üzemanyagcella-technológiát foglalja magába, amely megközelítőleg 20%-kal könnyebb és 10%-kal hatékonyabb, mint a jelenlegi ix35 Fuel Cell rendszer. Az akkumulátor kapacitása szintén jelentősen megnövekedett 30%-kal, amellyel akár 800 kilométert is meg lehet majd tenni egyetlen töltéssel. Ez azért már nem semmi!

(Forrás: Autokalauz.hu | Fotók: Autocar.co.uk, Autoexpress.co.uk)