A koppenhágai kerékpárszámlálók novemberben mérték az újabb rekordot a városközpontban. A városi önkormányzat 1970-ben kezdte el mérni a főváros központjának számos pontján a közlekedők számát. Akkor napi 351 133 gépkocsit és 100 071 kerékpárt jegyeztek fel. 2009-ben állították fel az első elektromos kerékpárszámlálókat, amelyekből ma már 20 van városszerte. Tavaly óta a kerékpározók száma 15 százalékkal nőtt, a gépkocsit használóké egy százalékkal csökkent, ami 265 ezer kerékpárt és 252 ezer gépkocsit jelent az utakon.
2005 óta egymilliárd dán koronát (41 milliárd forint) költöttek kerékpár-infrastruktúrára, felépítve néhány új hidat a kerékpározók és a gyalogosok számára. Morten Kabell, az önkormányzat műszaki és környezetvédelmi felelőse azzal számol, hogy a belváros egy évtizeden belül autómentes övezetté válik, és 2025-re elérhetik azt, hogy a közlekedők több mint 50 százaléka kerékpáros lesz Nagy-Koppenhága területén. Jelenleg a kerékpárosok aránya 41 százalék. Ezt segíteni fogja, hogy 2019-ben átadják a meghosszabbított metróvonalat.
Az emberek látják, hogy leggyorsabban kerékpárral tudnak a városban közlekedni. Számos új negyedben a gépkocsi-tulajdonosok száma magasabb, mint a város régebbi részeiben, de a gépkocsi-használat nem nőtt.