Jump to content

Nőtt a BMW nyeresége az első negyedévben

2016. 08. 18. 13:40

A csoport 557 605 autót értékesített az első negyedévben, 5,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, ami új első negyedévi eladási rekord. Értékesítési árbevétele azonban a kedvezőtlen devizaárfolyam-hatásoknak köszönhetően 0,3 százalékkal 20,853 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 20,917 milliárd euróról.

A csoport BMW márkájú modellekből 6,0 százalékkal többet értékesített az idén mint a tavalyi első negyedévben, 478 ezret, ami szintén rekord. A MINI 78 ezres első negyedévi értékesítése 5,4 százalékkal magasabb a tavalyinál és szintén rekord.

Európában 9,5 százalékkal több autót értékesített a BMW, összesen 257 ezret. Egyes piacain kétszámjegyű volt a százalékos növekedés, Nagy-Britanniában 10,5 százalékos, Franciaországban 10,7 százalékos, Olaszországban pedig 11,5 százalékos.

Ázsiában 9,9 százalékkal 183 ezerre növelte eladásait a BMW az első negyedévben, ezen belül Kínában 10,5 százalékkal 127 ezerre. Az amerikai kontinensen 8,7 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 10,8 százalékkal csökkentek a BMW eladásai az első negyedévben.

A motorkerékpár üzletág szintén eladási rekordot ért el az első negyedévben 33 ezer, az egy évvel korábbinál 7,7 százalékkal több motorkerékpár értékesítésével. Az üzletág bevétele 2,6 százalékkal 582 millió euróra emelkedett, az EBIT viszont 18,3 százalékkal, az adó előtti eredmény 17,5 százalékkal csökkent.

Harald Krüger vezérigazgató az eredmény-beszámoló megjelenése alkalmából megerősítette a BMW éves tervét a tavalyinál magasabb, újabb eladási rekord eléréséről és az adózás előtti eredmény növeléséről, mind az autóipari üzletágban, mind a csoport egészénél, hozzátéve, hogy az eredmény-arányos jövedelmezőségnek a 80-100 százalékos sávon belül kell alakulnia. A BMW célja megőrizni vezető pozícióját a világ prémium autómárkáinak a rangsorában - szögezte le.

(Forrás: Autókalauz, MTI | Fotó: Hdwallpapershoot.com)