Az MGE értékelése szerint a személyautók piacának növekedése az első négy hónapban gyorsabb az előzetes becslésnél, ha a fejlődés a tavalyi évhez képest töretlen marad, valószínűleg pár százalékkal felfelé kell módosítani a várakozásokat.
A közlemény szerint a magánvásárlók inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket, és valószínű, hogy a céges vásárlások egy része is magánvásárlásnak tekinthető, csak az általános forgalmi adó (áfa) visszaigénylése miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe.
Az adatokhoz fűzött kommentár szerint az importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, számuk pedig jóval magasabb a behozott új autókénál. Ez hozzájárul az autópark további öregedéséhez, a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez, miközben a közlekedés biztonsága romlik, a költségvetési bevételeket pedig csökkenti, hogy a használtautó-behozatal területén a joghézagok kihasználása miatt jelentős mértékű áfa-befizetés marad el.
A kishaszonjármű-piac növekedése meghaladja az MGE várakozásait. Az egyesület szerint a komolyabb értékeléssel érdemes megvárni legalább az első félév végét, de várhatóan itt is felfelé kell módosítani az előrejelzést.
Az áprilisban forgalomba helyezett 469 nagyhaszonjármű 29,6 százalékkal volt több a tavaly áprilisinál. Az év első négy hónapjában 1701 nagyhaszonjármű került forgalomba, ami 7,9 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Az MGE értékelése szerint a piac továbbra is gyenge, de jó eredménynek tartják az elmúlt két hónapban tapasztalt élénkülést. Az áprilisi csaknem 25 százalékos növekedés az utóbbi idők legjobb adata. Az egyesület januárban közzétett piaci előrejelzése szerint ebben az évben összesen 80 ezer személygépkocsi, 18 ezer kishaszonjármű, 5700 nagyhaszonjármű, 2200 motorkerékpár és 600 autóbusz forgalomba helyezésére számítanak.