Jump to content

A tűzoltóautók maradnak az euro 4-es motoroknál

2016. 03. 06. 16:06

A tűzoltóautóban - mentés közben, azaz álló helyzetben - túlmelegszik az euro 6-os motor kipufogó rendszere, amely tüzet okozhat, ezért a jövőben is elegendő ezekbe a járművekbe euro 4-es kibocsátású motorokat szerelni.

A tervezet indoklása szerint az euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amit éppen oltanak, illetve szintén gyulladásnak van kitéve a mentett kocsiból szivárgó üzemanyag. A másik indok arra, hogy rosszabb emissziójú motorokkal szereljék a tűzoltóautókat az, hogy a tisztább motoroknak kisebb a teljesítményük, amely "hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát".

A már forgalomba helyezett, a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Vagyis nem kell hozzájuk átalakítási engedély, és nem követelhető meg a tervezet mellékletébe meghatározott egyéb követelmény sem. Így nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.

(Forrás: Autókalauz, MTI | Fotó: En.wheelsage.org)