Jump to content

Ilyen lenne a gyakorlatban az AeroMobil

2016. 02. 12. 13:00

Stefan Klein eredeti terve az volt, hogy 2017-től piacra dobná találmányát, az Aeromobilt, de a legutóbbi tesztelések nem alakultak túl jól. Azt nem tudni, hogy a tervezett időpontot ez mennyire befolyásolja, de az is benne van a pakliban, hogy 1-2 év csúszással fog csak gyártósorra kerülni.

A Stefan Klein tervezőmérnök által megálmodott kétszemélyes, közúti közlekedésre is alkalmas ultrakönnyű repülő autó előző modelljét, az AeroMobil 2.5-öt, tavaly Montrealban mutatták be. Az aktuális modell, a bécsi Pioneers fesztiválon bemutatott AeroMobil 3.0, elődjéhez képest rengeteg újításon, tökéletesítésen esett át és eleinte sikeresen abszolválta a repülőteszteket is.

A közelmúltban kisebb komplikáció lépett fel az egyik tesztelés során, de szerencsére a volán mögött ülő pilóta épségben földet ért ejtőernyőjével. Az Aeromobil már nem volt ilyen szerencsés, de a hírek szerint nem tört használhatatlanná. A mérnökök most azon dolgoznak, hogy a problémát mielőbb orvosolják, de ez az incidens lehet 1-2 évvel eltolhatja a 2017-re tervezett piaci debütálást.

A mindössze 450 kilogrammos, szénszálas karosszériaelemek felhasználásával acélvázra épített gép hat méter hosszú, szélessége nyílt szárnyakkal nyolc, összezárt szárnyakkal két és negyed méter. A repülő autót egy ezerkétszáz köbcentiméteres, száz lóerős bokszermotor hajtja, közúton legfeljebb 160, a levegőben pedig mintegy kétszáz kilométer óránkénti sebességgel. A hibrid felhasználás korlátait tekintetbe véve a repülő autó fogyasztása is meglehetősen barátinak tűnik, gépkocsiként használva 8 liter tesz ki száz kilométeren, repülőgépként pedig beéri 15 liter ólommentes autóbenzinnel óránként. Most pedig nézzünk meg egy videót arról, hogy hogyan képes repülni az AeroMobil.

(Fotó: Aeromobil.com)