A legelső információk egyike az volt tavaly, hogy a Ford Focus RS-ben egy átkalibrált Mustang motor csücsül majd meg, amelyben 350 lóerő és 440 Nm nyomaték munkálkodik, 2000-4500/perc fordulatszámon belül. A nagyobb teljesítmény az ikeráramú turbónak, a hatalmas töltőlevegő-hűtőnek, illetve a nagyobb kompresszornak (jobb a légáramlás) köszönhető. Az extrák között biztosan ott lesz egy drift-funkció, továbbá a teljesítményfelvételt nagyban korlátozza az elektronika, tehát az RS képességei utólag még bővíthetőek.
Nem elhanyagolható tény, hogy a Focus RS néhány tizedmásodperccel kenterbe veri a rivális Subaru WRX STI 5,1 másodperces gyorsulását 100 km/órán - ha hihetünk nekik, akkor a Ford ezt 4,7 szekundum alatt teljesíti. Persze egy Lamborghinihez képest ez sem nagyszám, de a kettő nem egy kategória, és a célközönség sem ugyanaz.
Az első példányok rövidesen kaphatóak lesznek Németországban 36 605 dolláros indulóárról, ami persze az igényelt extrák függvényében még tovább kúszhat felfelé. Forintba átváltva ez valamivel több, mint 10 milliót jelent, de azt még nem tudni, hogy idehaza fogják-e forgalmazni, és ha igen, akkor mennyiért.
(Szerző: Nagy Ádám | Fotó: Autoblog.com, Drew Phillips, Carscoops.com)